en ny chans?

okej..vi provar igen? Jag och Anndao har ju en blogg http://richardochlizzie.blogg.se men vi har ju inte uppdaterat på hur länge som helst! vi hade ju ganska så många besökare men aja, de försvinn när vi slutade uppdatera.
Here's the thing. Vi ska nu flytta ut till "landet" som ligger i väster haninge. Det är skönt att vara här men det tar 1 tim att åka in till stan, inte så jävla kul alltså. Det finns ju för&nackdelar..eller egentligen finns det mycket mer fördelar. De enda nackdelarna är ju att det blir långt till träningarna, långt in till stan. Bara det typ? Fördelar är ju att jag ska kanske få en till häst! det är ännu inte säkert och jag vet inte om jag vill ha en till häst, har ju redan Richard som kräver så mycket jobb och träningar men det vore absolut inte fel med en till häst. Isf blir det nog en häst som är mellan 6-9 år och tävlingsklar. Min lilla polle är 5 år och är ett svenskt varmblod. Efter Rambo och mamman är Pretty Woman. Richard Geere är 163 cm och är en höjdare på att hoppa. ;)
Ikväll skulle jag Anndao och några av hennes kompisar till Klubb K, fråga inte varför. men det blev inte av, ist skulle anndao och hanna ha fest men det orkade inte jag eftersom jag kom hem från stallet vid 7 och det tar 1 tim att åka in till stan! så nej, det blev en chill kväll. Idag red jag richard, red till ovalbanan, En såndär bana islandshästar tävlar på. På den hära fanns också en ridbana i mitten så det var bra. Red bara på ridbanan eftersom jag behöve lossa honom väldigt mycket i vänster varv men han gick som en DRÖM i höger, så lätt och fin i handen. behövde bara hålla om och leda och han gick skitbra och bakbenen var med hela tiden. vänster behöver lossas mer men måste ändå ta det försiktigt med honom. Grejen är att jag rider ju honom runt innerskänkeln och lite böjd innåt för att mjuka upp och det är lättare för att hästar att jobba så och få med sig bakbenen, han är mycket krävande i det varvet. Mycket ben och man måste böja precis så mycket som han vill ha det, Tar man för mycket då blir det bara pannkaka och samma sak om man tar för lite. Nu ska jag titta på tv och sen sova.
Pusssssssss

har man världens snällaste häst så.. ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

OBS! Godkänner INTE anonyma kommentarer!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback