Fornboda

Hej, idag var första dagen på praktiken i Fornboda. Kom försent första dagen, bra va? det var bara för att de j*vla pendeltågen var försenade pga signalfel i stockholms södra. fan vad sur jag blev! Fick vänta ganska länge på bussen i vaxmora och då blev jag ju jättekissnödig, typiskt mig..så jag gick till ett dagis och frågade om jag kunde gå på toa, haha. Först ville hon inte men när jag sa att jag bodde mitt i stan och att bussen bara kommer om typ 30 min så fick jag! Sen kom bussen äntligen men den gick bara till smedstorp! så jag frågade hur man gick till fornboda men idioten till chaufför visste inte, men som TUR var det en gubbe där Hans eller Hasse som gav mig skjuts eftersom han tyckte det va så långt för mig att gå dit och han ville inte att jag skulle komma så jättesen första dagen! Jättesnällt, jag vet jag vet man ska inte åka med främlingar men skitsamma. Såg ju sen hur långt det vara tt gå dit! hade säkert tagit 40 minuter för mig att gå dit...Sen kom jag fram och fick se mig omkring och de berättade lite om stallet och allt. Sen fick jag sätta igång att mocka typ 7 boxar och sen fylla vattenhinkar och sopa fint efter mig. Gissa om jag hade ont i nacken och ryggen efter allt?! sen tog vi in Annikas hästar och hon skulle rida så jag fick göra iordning hennes häst Stanley, som är valack 15 år, lite ouppfostrad men jättesnäll! Han har tävlats upp till 150 och sen var den hennes andra hästen Urbine eller nåt sånt som hon också tävlar 150 och ska vara med i SM inomhus. Sen fick jag se hennes skitsnygga 10åriga hingst Calle! Så snygg! Och sen Calina som är ett sto som har tävlat upp till 120. Medans hon red Stanley skulle jag fixa iordning Urbine men jag gjorde iordnign FEL HÄST, hahah. så pinsamt! jag trodde Calina var Urbine, haha. Så Annika sa bara du gjorde iordning fel häst så jag fick springa till stallet och fixa iordning den andra hästen. Sen fodrade jag och mockade ridbanan och skyndade mig till bussen så jag inte skulle missa den! Åkte hem, var alldeles för trött för att åka ut till hästen och rida så han får vila idag. Han kanske vilar imorrn också eftersom min brorsa fyller år. Men jag ska titta på stall i närheten så jag kanske springer till stallet och gosar lite med honom. :) När jag kom hem träffade jag Klara för hon ville köpa ett par byxor och en väska. Det blev ett par svarta byxor men ingen väska eftersom den hon ville ha fanns inte men skulle komma om några veckor typ.

Fick svar idag av de som har Cannavaro. Han åker på onsdag morgon till Belgien så jag och mamma åker på måndag och provrider honom och ett sto som heter Dissy Dancer, 6 år och tävlad upp till 120 men som snabbt går upp i klasserna och de tror att hon kan gå de högsta klasserna också. Dock är hon ju såklart inte lika klar som Cannvaro men men, vi får se vem som passar mig bäst! Den jag trivs bäst med rider jag igen på tisdag morgon och bestämmer oss då antagligen om vi vill köpa eller om vi vill hitta någon annan häst. Men Cannavaro i mitt hjärta asså. Vad jag alltid göra när jag tittar på hästar är att jag tittar på samma youtube klipp flera gånger och studerar hästen och ser hur den beter sig och hur den är osv. Som med RG, och han blev min drömhäst! Jag har ett gott öga för hästar! Jag håller tummarna för Cannavaro för han ser helt underbar ut. Vi kommer nog satsa på Amatör Falsterbo eller vad det nu heter Horse game och SM om något/några år. Men innan nationella tävlingar och bli mer rutinerade både jag och hästen.
pussss

cannavaro

Dissy Dancer


Kommentarer
Postat av: Lotta

Okej finns det de?



och hur många hästar ska du ha :P

2009-08-31 @ 22:27:11
URL: http://excellenttcharm.blogg.se/
Postat av: Karolina

Hahaa, du är för rolig du xD

2009-08-31 @ 23:09:41
URL: http://karolinaorauni.blogg.se/
Postat av: Lotta

haha okej :P



hur fan ska du orka med det och varför två?

2009-09-01 @ 00:08:46
URL: http://excellenttcharm.blogg.se/
Postat av: Karolina

Haha, menade Nicole som typ ska köpa värsta hästarna o det. Snart får köpa stall också ;P.



Haha, fast du är också rolig! :P

2009-09-01 @ 11:33:02
URL: http://karolinaorauni.blogg.se/
Postat av: Lotta

haha okej ja men dåså. hittat nånstans att stå nu då?

2009-09-01 @ 12:45:40
URL: http://excellenttcharm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

OBS! Godkänner INTE anonyma kommentarer!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback