Fredag

God kväll! Är verkligen skittrött, har bara lust att gå och lägga mig men ändå inte? Började skolan 8.30 och slutade halv 2. Riktigt skönt att få sluta tidigt. Idag i skolan påbörjade vi PBL metoden. PBL=Problem baserande läran. Sen Åkte jag hem och väntade på mamma och per så vi kunde åka ut till landet. Fick fakiskt köra lite idag! Mamma vågade ju såklart inte sitta i bilen men jag var faktiskt skitduktig! Pelle blev dock väldigt nervös, haha. Bytte om när jag kom hem så cyklade jag till stallet. Hade tänkt rida idag men eftersom Berit var i stallet och tog in sina hästar kunde inte jag vara där så jag bestämmde mig för att "lös longera" Richard. Gick bra till en början tills han fattade att det inte var någon el i linnan och började gå mot den. Sen när jag smackade på så han skulle galoppera fattar han full galopp mot linan och hoppas över! det va typ 130-140 och galopperade i full fart mot stall. Asså, det första jag tänkte var att han kanske skulle springa ut på motorvägen men han sprang till stallet som tur är! Sprang fort som fan bara så att han inte skulle springa vidare. Tog in honom i stallet och myste lite. Han sprang runt ganska mycket på ridbanan. Han fick springa av sig helt enkelt. Borstade och gjorde honom fin och gav honom sen hans mat. sen släppte jag ut honom. Mamma kom och hämtade mig, det var skönt att slippa cykla tillbaka scpeciellt när man är sjuk. Ville dock köra hem men det vågade inte mamma! Hon är ju mycket fegare än Per ;) Per och Pelle är samma person. Men nu ska jag snart sova och titta på tv.
pusss

Kommentarer
Postat av: sebbe

Hej

2009-08-22 @ 14:09:49

Kommentera inlägget här:

OBS! Godkänner INTE anonyma kommentarer!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback