Kliniken

Hej! Kom hem från Kliniken vid 17.00. När vi kom dit fick vi vänta 20 minuter eftersom vi va 20 minuter tidigare. När det var dags så lastade vi av och gick in. Pratade lite med veterinär. Sen skulle de vaccinera honom då sa jag ju att han är svår att vaccinera...de slängde på honom en jacka så att han inte kunde se något och då skulle hon sticka honom. Ajajaja, big misstake. Jag håller ju i honom och då stegrar han högt så jag flyger med. samtidigt fick assistenten medlet i ögat! Som tur är hände inget, hade dock varit lite roligt om hon själv blev sömnig. Då frågade jag om assistenten ville hålla i honom istället. Lite rädd blev de nog med. Hon vaccinerade inte honom då utan gav honom lugnande medel eftersom hon skulle kolla hans tänder. Vi ställde honom i en box så han skulle bli trött och sen när han blev lite trött så fick han lite mer lugnande. Sen tillslut blev han jättetrött och verkligen släpade på benen, haha. Drogad häst? Sen var det dags för tandkollning! Vet ni vad? :D Min häst har en perfekt mun! Han hade små små små sår vid kindtänderna. Annars såg det bra ut. Skönt! det tyckte tandläkaren också. Nör hon var klar med tänderna så vaccinerade hon honom mot Botulism och Hästinfluensan. Egentligen skulle han bara vaccineras mot hästinfluensan i december men hon sa att vi kunde lika bra göra det nu. Så nu är det gjort! Sen fick han stå i boxen i 2 timmar och pigga till sig. Tog ut honom sen på stallplanen och gick lite med honom innan vi skulle lasta och åka iväg. Köpte Back On Track för benen eftersom de bara kosta 640 :- där! Rabatt ju! När vi kom hem igen så fick han stå i sin box och vila i en timme, sen tog jag ut honom så fick han gå i hagen. Han har alltså vilat i 4 timmar och tandläkaren sa att han bara skulle äta 2 timmar efter, nu blev det ju 4 istället.
När jag kom hem så åt jag mat och sen bakade jag äppelpaj, så gott & snabbt! Nu tittar jag på tv med brorsan.
pussss

i väntan på sprutan

i väntan på att han ska bli sömnig
är han inte söt?! speciellt när tungan hänger ut och han dreglar!

inne i min hästs mun!

Kommentarer
Postat av: Elli

Det är kliniken i stav va? Min mammas pojkvän jobbar där:P

2009-08-15 @ 21:06:52
URL: http://bailenagleanna.blogg.se/
Postat av: nicole

aa. Haha, okej :P

2009-08-16 @ 01:31:29
URL: http://nicolehartwig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

OBS! Godkänner INTE anonyma kommentarer!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback