Söndag

Heeeeeeeeeej! Idag har min lilla plutt stått. Han står alltid 2 dagar i veckan. Tog in honom och gav honom hans mat, betfor - mineraler - e-vitaminer. Sen tvättade jag hans ben, borstade och myste lite. När jag hade släppt honom i hagen igen passade jag på  att fylla badkaret så nu är det frächt och fint! Kan berätta om ett sto i hagen som jag tycker är läskig. För några månader sen när vi stod på Torsholma (Vallentuna) så gick han i en hage med andra hästar. Där fanns en valack som heter Anitratus. En dag gick jag lugnt och skulle hämta Richard i hagen, då kommer den hästen mot mig (han ser glad ut!) men sen helt plötsligt är öronen bakåt och han stegrar mot sig och sen tillslut slår han till mig i huvet så jag ramlar..så nu är jag lite rädd för sura hästar.
Imorse ringde Berit till mamma och klagade över att Anndaos grejer var överallt i sadelkammaren och va inte alls glad, vilket jag förstår! Sen "bråkade" jag och Anndao igen om sadelhängaren men jag är fast bestämd om att jag ska ha kvar min sadel där! Nu är det iaf fint och städat. Gissa vad jag hittade i Richards box?! Jo, rester av en fågel - katten har ätit upp en fågel och lämnat kvar vingarna i boxen?!
Familjen kom förbi då de skulle plocka vinbär och hallon, haha. Gud vad mycket vi har nu, det bara kryllar av det! Så det blir lite pajbakning senare! Anndao åkte in till stan, hon ska jobba på nåt barnkalas på Mälarhöjdens Ridskola.
Pusssssss

Richard & Anitratus

euw?!

Kommentarer
Postat av: Maria

Usch fåglar är vidrigt!

2009-08-11 @ 18:12:57
URL: http://marialtgranberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

OBS! Godkänner INTE anonyma kommentarer!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback