stallet

Igår skulle jag ha skrittat ut och idag ridit dressyr men jag bytte.

Måndag: dressyr
Tisdag: vila
Onsdag: dressyr
Torsdag: hoppträning
Fredag: skritta ut på lång tygel
Lördag: uteritt
Söndag: vila

Så idag blev det skritt på lång tygel i 40 min. Det gick lugnt och fint tills vi red förbi slottet där de hade bröllop och då blev han lite rädd för allt ljud eller mer spänd kan man säga. så jag fick korta tyglarna för annars skulle han baraha dragit iväg, haha. min lille plutt han är så söt. Innan jag skrittade ut så tvättade jag hans ben eftersom det var så lerigt i hagen. Märkte att han hade massa småfästingar, verkligen pyttesmå! så jag fick plocka bort dem. Sen släppte jag ut honom i hagen och såg att ignen har fyllt på vattnet, typiskt! så jag fick ju såklart göra det. Tog typ 1 timme innan det var fyllt sen cyklade jag hem och nu sitter jag här och väntar på att mamma och co. ska komma hem så vi kan äta tacos!
Jag kom på en sak idag när jag fyllde på vattnet...Innan jag red på ridskolehästarna märkte jag hur lite jag kräver av RG så igår när jag skulle rida honom krävde jag mycket och han gick mycket mycket bättre! så nu ska jag börja kräva mer. Red också igår utan sporrar och det var jobbigt för han kräver så mycket skänkel. Så nu blir det sån ridning!
pussss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

OBS! Godkänner INTE anonyma kommentarer!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback