häst häst häst

Hej, idag har varit en hästig dag! Red först på Solnas ridskola, Red först en liten häst som hette Komet som är efter Power Boy, jättefin men lite "galen" sparkade i väggen och studsade när han tyckte det var jobbigt men en av de roligaste hästarna jag någonsin ridit! sen red jag en jättestor häst som heter Tobiasse, han var också fin men blev dockspänd i nacken ibland. sen stannade jag, nathalie och Miriam vid Eh vid t-centralen och fikade lite medans jag väntade på tåget. Kom hit ut och red min häst som var skitduktig! Började med att lossa honom i alla gångarter och sen så red jag honom ganska rak i halsen, även då gick han fint men hade lite svårt i galoppen. Tränade också på lite skänkelvikningar i skritt, han hade det lättast i högervarv och svårare i vänster men till slut blev det bra! slutade när han gick som bäst och då hade jag ridit i typ 40 minuter. sen när jag skulle skritta av så såg jag en älg! som tur såg inte RG den för då hade han säkert pissat på sig, haha. sen spoalde jag av honom och tvättade hans ben och sen var det dags att släppa ut. Idag har jag alltså ridit 3 hästar och jag har träningsvärk i kroppen och sjukt trött! 


komet, svensk ridponny.

Tobiasse
Tobiasse

och till slut min lilla häst!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

OBS! Godkänner INTE anonyma kommentarer!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback