Uteritt

God kväll mina damer! Hur mår ni? Jo, jag mår bra tackar som frågar! Red inte med Hackamore eftersom jag HATAR HATAR hur nära ögat det sitter så jag sket i det helt enkelt, och det var tur för Richard va stark och pigg! Uteritten va skitkul! Synd att det regnade men det va nog bara skönt för hästarna eftersom det har varit så varmt annars. Vi red i typ 2 timmar därav 30 min då vi försökte få hästarna att gå i vattnet. Det gick inte så bra först, hehe. Eftersom Richard är så ung så behöver han en "förebild". Dvs att han gör som Exet. När Exet gick mot vattnet gjorde Richard också det men så fort Exet tvekade så tvekade Richard. Det började med att Richard gick fram och då tvekade Exet då ska min pålle vara lite dum och backa så fort man driver. han typ säger "Nej nej nej, jag vägrar! Jag gör som Exet. Han är cooooool." Jag hoppade av när jag märkte att jag aldrig skulle få i honom om jag satt på hans rygg. Jag fick helt enkelt leda i honom och själv bli helt blöt om fötterna! Den jäveln gick i då utan protest!!! Han ville bara att jag skulle bli helt blöt! eller ne, egentligen inte haha men ni fattar ;) Han litar på mig vilket är jättebra. När han stod i vattnet hoppade jag upp och drev på lite så han skulle gå frammåt. Just då så sjunker han! Det var blålera. Det var nog mest synd om Exet eftersom det såg ut som om han dök rakt ner i vattnet, hahaha. Det var nog det roligaste. Tänk er en häst som dyker? när det är grunt vatten. exet va så söt som doppade nästan hela huvet i vattnet.
Uteritten bestod mest av skritt och trav och sen i slutet blev det lite rejsing, fast Exet vann. :( Exet heter ju egentligen Excellent Charm och är en varmblodstravare. Så han vann...I TRAV medans jag galopperade. Orättvist! Sen fick jag skynda mig att ta ut Richard för jag får inte vara i stallet mellan 19.30 och 20.00. Berit tar in sina hästar då.
Här kommer lite bilder!
pusssss

övertalning krävs!

he's in!

haha, wtf? han kanske provade hur länge han kan hålla andagan under vattnet? :D


Richard: "Ey, kompis! Vad gör du för konstigt?"



Kommentarer
Postat av: Anonym

haha den dagen då du nicole skaffade blogg trodde jag aldrig skulle komma :P Puss <3 / hannah

2009-08-11 @ 23:05:40
Postat av: nicole

hahah, trodde inte jag heller.

2009-08-11 @ 23:10:26
URL: http://nicolehartwig.blogg.se/
Postat av: Karolina

Får du int vara i stallet 19.30-20.00. Helt sjukt ju om du frågar mig :S

2009-08-22 @ 00:20:06
URL: http://karolinaorauni.blogg.se/
Postat av: nicole

nej, det är itne helt sjukt eftersom det är privat stall. och hon tar in sina hästar och fodrar vid dent iden. då vill hon kanske inte att nån ska vara ivägen eller hur?

2009-08-22 @ 21:09:35
URL: http://nicolehartwig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

OBS! Godkänner INTE anonyma kommentarer!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback