Dagens ridpass

Åkte på morgonen till Täby Galopp och hämtade mina täcken som jag beställde för ca 3 veckor sen. Sen fick jag skjuts ut till stallet. Tänkte rida ut idag men eftersom det regnade så blev det ridhuset. Red Calle först, hade korta sporrar men gud vad han var på och nästan het!? Igår var han ju seg som fan och idag är han väääldigt pigg. jag använde sporrarna kanske en gång och sen behövdes nog inte mer. Han kanske fatta vad som gäller ;) Idag fokuserade jag på att rida honom i uppförsbacke, alltså sätta sig på bakbenen. Vilket gick jättebra, sen kortade jag galoppen så mycket som möjligt och gisses vad han tyckte det var jobbigt! Han började flåsa efter ett litet tag, haha. Så fort jag lättade lite mer på handen så ökade han galoppen så jag lättade bara lite då och då för att se om han kunde gå kvar där. ibland jag och ibland nej. Han var riktigt fin! Red också ett LC:1 programm vilket gick super.

Rille var skitjobbig i början. Han känns hemsk när jag rider men när jag tittar i spegeln ser han riktigt snygg och maffig ut, Den känslan vill jag ha! Efter mycket lösgörande så blev han genast mycket finare och kändes bättre. Kortade också galoppen idag och ja..det gick att korta den men han tappade formen helt vilket inte gjorde mig någonting, för jag vet att han inte orkar. Han är inte tillräckligt stark för det än. Men för att han ska bli starkare måste jag kunna korta galoppen, vare sig han går i form eller inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

OBS! Godkänner INTE anonyma kommentarer!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback