dagens ridpass

Callr var så jäkla fin idag! Jobbade mycket i galopp och wow vilken galopp han fick. Kortade galopp väldigt mycket och det gick super! Galoppen var fortfarande energisk och shwung i det. Mjaou haha! Han var superfin och gick som en riktigt bra klocka. Han hade fin framåtbjudning och liksom jobbade med hela kroppen och var superpositiv. Red i ca 1 timme och 30 minuter..dock så var det nästan halt eller skritt hela tiden efter några ungar hoppade och hade inte bokat ridhuset.
 Dem stod inte ens på Jursta. Dem hade 4 hinder framme och hoppade hela tiden. Så jag kunde ju bara rida när dem inte hoppade..I början blev Calle aldelles galen när en av tjejerna hoppade. Han började småstegra och sen stegrade han högt, inte så kul. Men den yngsta tjejen på sitt russ(?) b ponny var ju HEMSKT ELAK mot sin ponny!!!!! Det var f*n inte okej! HOn började direkt hoppa ett hinder på 70 cm?! När ponnyn vägrade spöade hon upp ponnyn direkt och skrek på den, sa att den var dum. Fattade galopp och drog iväg i full galopp när hon sen red mot hindret igen satte hon i sporrarna och slog med spöt OCH smackade! Självklart vägrar ponnyn. Hon fortsatte och fortsatte och ponnyn hoppade inte, hon sågade hästen och gjorde allt möjligt som är brutalt och elakt. Sen så sa Malin att hon skulel sänka hindret till 20, för man börjar hoppa lågt och höjer därefter! då sa hon "men jag tävlar på 70 cm" Spelar väl ingen roll, HAHA?! om jag ska tävla 130 så börjar jag inte med att hoppa 130 hinder på framhoppning direkt?! Ponnyn vägrade på flera hinder och tjejen gjorde illa den igen..om och om igen. När ponnyn väl hoppade så berömde hon inte! Utan hon sa "Jag hoppar oxern igen!" man ger sig när ponnyn hoppat! Så dumt man ska sluta när det går som bäst men det fatta ju inte hon så ponnyn vägrade igen och den fick spö...igen. POnnyn var helt svettig efter och tjejens har STOR BRIST PÅ KUNSKAP. Hon var helt hemsk mot sin ponny och behandlade den så illa..och hennes mamma sa ingenting?
Det är ju fel att slå sin häst/ponny! Det är aldrig okej! Men det fattar ju inte flesta..jättetråkigt att folk ska behandla sina hästar så dåligt.

Tll Louise som ville att jag skulle lägga upp bilder på det jag köpte i globen, ska göra det när jag hinner! :)


ihopsläpp sommaren 09


Kommentarer
Postat av: A N N i C A * W E N N B E R G

haha guud vad han knöker på nacken :P

2009-12-08 @ 10:34:02
URL: http://s94356.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

OBS! Godkänner INTE anonyma kommentarer!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback