Dålig uppdatering?..

hahah, eller vad säger ni? ;) har haft lite svårt att uppdatera sen i onsdags då jag bara har varit hemma igår kväll.
I onsdags stod båda hästarna då Rille var svullen på vänsterfram och Calle markerade höger fram, antagligen vrickat sig när han hoppade in i hagen. Så dem fick vila.
I torsdags vilade båda också..jag sov över hos en kompis som bor i nacka och bussarna från henne var inställda (Nacka) så det var omöjligt att åka in till stan, pendeltågen var sena hela tiden och bussen till stallet var helt inställd hela dagen, kalas! I fredags var jag i stallet, red ut med Rille i -15! skitkallt! Red Calle lite lätt i ridhuset och checkade av lite. Han var helt ren så det var skönt han var också jättefin och pigg. Jag sov hos min kompis onsdag och kom hem igår. Så jag har inte varit hemma på 3 dagar hehe. Igår var ju Klara här och hon red Rille, vet inte hur det gick haha ni får läsa hennes blogg HÄR Calle var ju skitfin och kändes riktigt bra! Red i min andra hoppsadel, den svarta. den satt bättre än jag trodde och den störde inte honom när man red så det är skönt att den också inte tröck nånstans. Men ska ändå rida med min bruna för den är skönare haha. 
Idag så red jag och Klara ut och det var skitkul! det var värsta snöstormen när vi kom till stallet men vi var fast bestämde på att vi skulle rida ut! Det gick jättebra, lite halt men men dem klarade sig. Vi red i alla gångarterna och dem tyckte det var jobbigt att trava och galoppera när det är hög snö!  Då måste dem lyfta på benen ännu mer! På vägen tillbaka började det snöa jättemycket så vi såg knappt något! det var helt kritvitt, mysigt. Vi gjorde också en videoblogg, HAHA. Vi är inte(!!!) seriösa! den håller på att ladda upp nu, tar dock lite tid.

angånde att Calle sparkade Simba. Ni kanske undrar hur det gick med det..det blev ett hål som sagt, in i lederna. Dock så behövdes det inte sys och hästen går att rida igen, som tur är! Han får medecin 2 gånger om dagen och ska ledas två varv om dagen i ridhuset. Hon var lite ful igår! Hon kom fram till mig och frågade om jag skulle vara i stallet idag på kvällen så sa jag nej. Sen frågade hon om jag skulle vara i stallet imorgon kväll då sa jag också nej. Nu när det är lov är jag ju inte i stallet på kvällen utan mitt på dagen! Sen sa hon inte ens varför hon ville att jag skulle vara i stallet men sen förstod jag att hon ville att jag skulle ge Simba medecin.
Mamma ringde ju henne igår och beklagade för det som hänt och tydligen ska vi betala veterinärkostnaderna, say what?! det står tydligen i kontraket så det måste vi kolla upp. Mamma sa att jag kunde hjälpa henne lite då och då nu när det är lov att promenera med honom men jag sa nej...jag hinner inte helt enkelt, har två hästar som ska motioneras och jag är i stallet 4 timmar ungefär. Självklart kan jag ju tänka mig göra det då och då men absolut inte regelbundet. Det är hennes häst och det är inte mitt ansvar att sköta om hästen, tyvärr.

Har pratat lite med mamma om vad vi ska ha för sadel till Calle och det blir nog en svart butet! Dock måste vi ju åka iväg och prova och sen beställa. men jag vet inte var det finns återförsöljare av Butet sadlar i stockholm. Är det någon som vet? eller ni kanske vet något annat märke som är bra?
så söta!


en liten present fick vi av Rille!

min och Calles outfit!

klara och Rilles outfit!

calles fina träns



utsikten hemifrån

Kommentarer
Postat av: Karolina

Schysst..

2009-12-20 @ 23:31:42
URL: http://karolinaorauni.blogg.se/
Postat av: Emma

Butet är sviiindyra sadlar. Bra kvalité men går ej att stoppa om = nackdel om hästen musklar om sig.

2009-12-21 @ 02:17:10
Postat av: Karolina

Ja, av Rille alltså.. ;)

2009-12-21 @ 11:54:33
URL: http://karolinaorauni.blogg.se/
Postat av: Anonym

jo, på vissa hästar vet inte om kyra skulle passa i de, de är därför jag ska prova och se vad hon tkr om de och hur hon ser ut i de :D

2009-12-21 @ 20:36:41
Postat av: klars-hästblogg

jo, på vissa hästar, de är därför jag ska köpa en billig och pröva se hur hon ser ut och hur hon trivs med de :)

2009-12-21 @ 20:37:45
URL: http://klarrs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

OBS! Godkänner INTE anonyma kommentarer!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback