fredag

Praktik idag på Jursta. Berättar i kort eftersom klockan är mycket och jag är supertrött!
Mockade och blablabla ni vet vad! Innan lunchen skulle jag ge fölen havre och sen till deras lade där det finns halm som dem kan ligga på och mysa. Dem går på lösdrift, där skulle jag gå i eftersom Malin höll på att halma och sen helt plötsligt sitter jag fast i leran!!! Jag kommer inte loss så Malin får dra mig ut. Då var det med det. Sen skulle vi går ut och jag gick en annan väg för jag ville inte fastna igen men då fastnar jag ju såklart igen!!
Sen skulle vi rida ut, jag red Phoenix och hon red Prizilla.  Alla hennes hästar stod igår vilket betyder att dme var skitpigga och Phoenix är väldigt bockig av sig så när vi skulle fatta galopp bockar han så högt att jag ramlar av på rumpan! Som tur drog han inte iväg och jag gjorde inte illa mig. Kan säga att jag var vääldigt nära på att ramla av minst 5 gånger till haha. Han var bockig som f*n idag. Sen red jag Caprizillo som är såld :( och hon Unique, det gick bra dem var också pigga med bockade inte. Sen vart det Uritza och Qui.

När jag slutade red jag lektion för Anna på Rille och det gick jättebra faktiskt! VI jobbade mycket på galoppen då det är just där han behöver stärkas. Vi pratade lite om Rille och liksom det jag tycker behöver jobbar mest på vilket är att han ska vara mer självbärig och stärka sig i galoppen. Han var väääääldigt fin i vänster varv, så sjukt fin! I höger också med galoppen var inte lika bra, lite mer studsig. Rille är lite för bekväm av sig men det som är bra med honom det är att han försöker och blir inte arg/stretar emot när man kräver mer utan han är väldigt positiv! I galoppen jobbade vi på att öka och minska. Det gick mycket lättare i vänstervarv och han kortade fint. Självklart var ju den ökade galoppen bättre eftersom det inte är lika jobbigt men han jobbade på jättebra! Högervarv var lite svårare men det gick bra iaf! Är nöjd och tyckte Anna var väldigt bra och är lite som Jennie. dem har samma metod.
Sen red jag Calle i kanske 20 minuter, hade bråttom eftersom mamma skulle hämta mig 17.00 och klockan var då 20 i 5! Så kort pass blev det. Lite skritt och trav sen lite galopp. Kollade bara av vad som måste jobbas på och det är att han måste lösgöras mer och jobba på galoppfattningen. Han bockade idag också, en gång! Höll på att galoppera och jag drev på men han ökade inte så mycket som jag ville så jag använde sporrarna och då blev det en liten bock där men då kom han ju fram i den galoppen jag ville utan att jag behövde sparka igång den! i överlag gick det bra.

Till Anonym som vill att jag ska skriva annat än mina hamburgare..
Det är en blogg som handlar om hamburgare. Mumsigt va?


Kommentarer
Postat av: Anonym

Vilka otroligt vackra hästar på headern! :D

2009-12-12 @ 21:54:55
URL: http://jeeanette.blogg.se/
Postat av: Catago - Hästbloggen för dig!

härligt ;)

och bra svar på tal till anonym btw ;)

2009-12-13 @ 12:01:21
URL: http://catago.blogg.se/
Postat av: Warnmark -Adventsutlottning -bloggen för dig & din häst

Jättefin header och fina hästar :)

2009-12-13 @ 13:51:16
URL: http://warnmark.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

OBS! Godkänner INTE anonyma kommentarer!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback