hemsk dag

fyf*n säger jag bara. Dagen började dåligt och slutade ganska bra iaf!
Kom till stallet och mockade väldigt noga som jag brukar göra en gång i veckan (på helgerna alltså) Märkte att Calle är med grisig av sig än jag trodde! Båda hästarna fick en ny spånbal var. Sen tog jag in mina hästar och Lotties. Hade insläppet idag. Bestämde mig för att rida Rille. Ställer honom i spolspiltan. han börjar trampa runt och beter sig lite märkligt. Men inge mer med det. Börjar borsta och sen helt plötsligt blir han helt vild och slänger omkring sig och lyckas slita sig loss. Häller ut all pälsglans (som var helt ny!!!) och lyckas slita sönder ett grimskaft, trampar nästan sönder min hjälm..Som tur var dörrarna stängda så han kom inte långt. Tog en grimma och gick mot honom och pratade för jag såg att han var helspänd och vettskrämd! Malin hörde allting så hon kom in och undrade vad som hände. Kan säga att jag också undrar vad det kan ha varit som skrämmt livet ur honom, han brukar alltid vara så lugn. Fick gå med honom fram och tillbaka i stallgången tills han lugnat ner sig. Sadlade och gick till ridhuset. Väl ute så börjar han bete sig märkligt, precis som om det är någonting som lurar där ute men jag ser ingenting. Han trampar runt och flåser och spänner sig igen. När jag är på väg in i ridhuset ser jag bakom mig att det kommer en tjej på sin häst. Rille håller på att balla ur och hon säger ingenting?! Om man ser en häst framför sig som är rädd så säger man iaf någonting eller hur? Men neeej, det gjorde hon inte.
Skrittade fram honom från marken (ledde honom) tills han lugnade ner sig för han var fortfarande spänd. När jag sitter upp och börjar jobba honom är han helt omöjlig. han är så spänd att det inte går att göra någonting. Han var helt ofokuserad och blev rädd för saker som hände utanför..Red ett tag iaf när han började slappna av lite gick han bättre men fortfarande hemsk så det blev bara skritt och trav idag. Jag var skitsur efter att jag hade ridit för allt som hänt men lät det inte gå ut över Rille. Ingenting är hans fel.
Såg dock framemot att rida Calle för han är så positiv ocg var på glatt humör! han blev också rädd för något på väg till ridhuset! Dock såg jag att Malin kom så det var nog det. Han var också lite spänd i början men sen släppte det ganska snabbt. Han var skitfin och var superduktig. Red mer än vanligt, märkte bara efter att jag hade ridit i 1 timme och 10 minuter ungefär! Jobbade mycket i galopp och trav. Red LC:1 programmet 2 gånger och det gick väääldigt bra! Ska nog tävla lite dressyr också. Vore skitkul. Provade även att vända upp på medellinjen i galopp. Det hade han svårt för. Hamnade i korsgalopp bytte galopp jag vet inte vad haha. Men jag märkte att det va för att jag la mig i för mycket. När jag lät honom sköta det själv så klarade han det galant! Han var så svettig och det droppade ifrån hans ansikte lille plutten. Men han var pigg efter också! Så då vart jag glad efter att jag hade ridit honom. :) Så min stalldag slutade iaf någolunda bra. fast jag hittade min lila hovkrats någon har använt den till något och tagit sönder den..schysst.

Kommentarer
Postat av: klars-hästblogg

va inte du sjuk ? :(

2009-12-27 @ 22:50:28
URL: http://klarrs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

OBS! Godkänner INTE anonyma kommentarer!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback