hoppträning

Med Rille gick det riktigt bra! Han har blivit så fin och duktig på så kort tid! Nästan som om vi är redo att tävla, vilket jag gärna skulle göra då allting sitter nu men han är fortfarande lite tittig av sig. Han är ju trots allt bara 5 år och han är bara hoppad seriöst sen jag köpte honom.
Med Calle gick det bättre förra veckan. men men, det går inte alltid så bra. Han var också trött men ändå stark. Ger man honom chansen så genar han och drar iväg i snabb galopp. Vilket slutar med att jag tar för mycket kontroll bara för att jag vill ha kontrollen vilket slutar med att jag får en kort och oenergisk galopp. Jag vill ju gärna ha en bra grundgalopp med energi men då går det bara snabbare och snabbare och tillslut går det inte att få stopp på honom. Men det gäller bara att trimma och trimma (som med Rille) tills lydigheten sitter. Han är ju också ganska känslig.
Vi körde mycket trixiga vägar, lydighet.
Det är så mycket lättar med Rille för honom vet jag precis hur han är. Jag vet hur mycket jag behöver driva för att han ska gå i en bra galopp, jag vet hur mycket jag måste ta tag i honom så han ska stanna. Precis allting vilket är så otroligt skönt att jag känner min häst så pass bra MEN det är ju då en nackdel nör jag ska rida Calle för han är ju helt annorlunda..jobbigt men men.
Nu ska jag käka middag!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Dags att lägga upp nya filmer och/eller på när du rider för att göra bloggen mer intressant kanske? ;)

2009-12-10 @ 15:24:35

Kommentera inlägget här:

OBS! Godkänner INTE anonyma kommentarer!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback