hoppträning

Idag var ju sista dagen av hoppkursen och idag gick det bäst!
Båda hästarna var ju självklart lite trötta men ändå framåt och lyssnade bra. Det var banhoppning, en enkel bana. Vi hade kombination 6 galoppsprång, trippelbarr (som Rille aldrig har hoppat förr! och klara det skitbra!) En till kombination med 1 galoppsprång, smalt räcke, ett till räcke med mur. Den tyckte Rille var läskig, hoho.
Rille var häst nummer 1. Red fram, vi började med att hoppa alla hinder en gång och Malin guidade oss. Rille var lite tittig när det var muren men hoppade det sen utan problem. Det gäller att vara på honom lite och komma i en bra galopp. I slutet hoppade vi bana på 90 cm som vi aldrig gjort förr så det är stora framsteg!
Sen Calle. Det var nog den bästa hoppträning tror jag. Han lyssnade bra och var uppmärksam. Vi hoppade upp till 1 m hela banan. Det jag är mest nöjd med är att vi hade så bra flyt igenom hela banan och både han och jag(viktigt att berömma sig själv!) gjorde ett superbra jobb! *klapp till mig själv på axeln* Då vi avslutade när det gick som bäst såklart.
En jättebra hoppkurs och jag är nöjd!

Imorrn vilar hästarna, dem är nog helt trötta då det är lika bra. Åker till stallet, mockar, palperar hästarna och myser lite, tar in dem andra hästarna. Sen åker jag till Nacka och firar nyår med 2 kompisar. Så vi hörs bara på fredag förmodligen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

OBS! Godkänner INTE anonyma kommentarer!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback