hoppträning

...FYFAN VAD DET GICK BRA! Speciellt med Rille. Han har ALDRIG varit så himla duktig och fin. Han tog varenda förhållning jag gjorde och väntade på mig! Han har aldrig jort så förut. Och det här är 3dje gångne jag hoppar för Malin och det är enorm enorm skillnad! I slutet hoppade vi en bana på 80. Jag är bara så himla nöjd! Jag hoppde ju för Agneta Dahlgren förut och hon var mycket hårdare och tuffare och Malin är också tuff och hård men på ett mjukt sätt vilket passar mig och Rille perfekt! Han är inte lika tittig och hoppar såååå fint!
Calle gick det inte liak bra men mycket bättre än förra hoppträningar. Jag är så himla inriden på Rille att jag ibland har lite svårt att hitta knapparna på Calle, men det kommer! Sakta men säkert! Han var skitseg i början och tog istället för många galoppsprång än vad det skulle och kom hela tiden fel. Men sen fick jag låna sporrar och då jäklar blev han pigg och snabb! Han hoppade fint och när vi red på vanliga galoppsprång, alltså i en bra grundgalopp så hoppade han mycket bättre och trivdes bättre då! Vi hoppade bana på 95 sen tyckte både jag och Malin att det räckte för idag.
Det som är så bra med Malin är att i början är det alltid lydnadsövningar och kollar att gasen och bromsen sitter. Alltså, till exempel om det är 17,5 meter(=4 galoppsprång) ska vi istället rida på 5. Då ser vi om hästen lyssnar och väntar. Sen när man har gjort så på alla övningar så höjer hon och man rider i en bra grundgalopp med vanliga antal galoppsprång. Har ni hästen i nynäshamn/västerhaninge, kanske Ekeby? Hoppa för Malin! Hon är så jäkla bra och tar bara 150 kr för en lektion!
Imorrn vilar båda hästarna så jag ska inte åka ut! Det är ju inte lerigt utan snarare frost och typ nästan is. På bara en natt?! Kan ni fatta att det gick från plusgrader till typ -6 på bara några timmar. Snart dags att brodda, blääää. Nu ska jag sova för jag är grymt trött! Har också prov i hästkunskap imorgon. Roooligt!
pusss

Kommentarer
Postat av: Lotta

E det på jursta du tränar?

2009-12-03 @ 02:11:12
URL: http://loottz.blogg.se/
Postat av: Lotta

Sv: ja men vilken tid e det och dag?

2009-12-03 @ 14:08:19
URL: http://loottz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

OBS! Godkänner INTE anonyma kommentarer!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback