ingen tävling

Jättetråkigt men det var helt enkelt för mycket snö och det var jättehalt. det kändes inte värt att riskera hästen bara för liksom 70 cm hoppning, och det var klubbtävling. Det kommer många fler sen!
Så istället blev det ett jobbigt pass med mycket galopp för båda hästarna! Red Calle först. Oftast brukar jag behöva jobba med att öka galoppen bara för att han gärna segar sig lite där men idag var han riktigt pigg och frammåt i galoppen så jag jobbade ett tag i den galoppen och sen minskade jag tempot. Sen provade jag mig på 3 serpentinbågar med byte, förvänd galopp och till slut byte i vart 4de. Byten i vart 4de gick inte så bra haha. men med träning kommer det nog sitta. Han var faktiskt väldigt fin och jag behövde inte putta in rumpan i vänstergaloppen så det är skönt att han inte skjuter ut med den längre. Kollade även bromsen och den satt inte så bra som ni ser på filmen, haha.
Sen red jag Rille, han var väldigt fin. Han har blivit så sjukt fin i vänster varv! Dock måste jag jobba med lösgörandet i höger. Han har mycket svårare där. Jobbade på att korta och länge galoppen och lät honom rulla på, gjorde lite byten också. Han har lättare att byta till från vänster till höger. jobbade honom i galoppen längs fyrkantspåret, han tycker det är jättejobbigt och tappar dock formen lite men han jobbade på bra. Sen fick båda hästarna gå ut och mysa i snön hihi.
Tydligen så bor det en liten mus i Rilles box! Lite sällskap är väl aldrig fel? ;)


min fanclub, haha..

en av mammas få lyckade bilder.


om filmerna någon gång går att ladda upp på youtube lägger jag upp dem.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

OBS! Godkänner INTE anonyma kommentarer!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback