ryttartest & dagens ridpass

jag är så himla trött att jag ska gå och lägga mig nu så det blir ett kort inlägg.
ryttartest idag på Djurgårdens ridskola. Red Virino, en häst jag aldirg ridit förut men han var väldigt fin och trevlig. Lite stel på framridning men efter att ha lösgjort honom blev han fin. Lite valpig är han och tycker det är roligt att bocka och sparka, han är 7 år tror jag. Det gick bra när jag red men vi red fel väg, haha. Vi var 4 stycken som red samtidigt och Therese var först och hon red fel så det blev typ pannkaka av allt. :) Men den ökade galoppen var riktigt bra! Red honom ganska hårt så han var trött och lite seg enligt Nicole N som red honom efter mig. Hehehe, ;)

Sen åkte jag till stallet och red båda hästarna. Rille var riktigt fin och duktig! Mjuk och lätt i handen men i galoppen blev han lite tyngre men det är för han inte orkar. Samlade honom lite mer och han kan fan göra skrittpiruetter! ahahha skitkul! Men jag är jättenöjd med honom. När Klara red honom tyckte hon att han var tung i handen vilket jag tycker är konstigt eftersom han inte är det när jag rider. han är nog på god väg tillbaka till sitt fina jag!
Calle var också fin, red utan sporrar och han är typ skänkeldöd?! Han tar inte mitt skänkel alls i skritten. Om man hör halt måste man fan sparka fram för att han ska skritta. fattar inte varför! Men vill inte rida med sporrar då jag inte vill ha en skänkeldöd häst. Så det blir bara mer drivining och om jag måste använda spö och se vad som händer. hade det idag och han blev lite mer seriös. Annars var han superfin!

Sen när jag red var det två ponnyryttare som hoppade sockerbitar. HUMM, typ hela överlivet fram över ett hinder på 60 cm?! Hahah, typiskt ponnyryttare! Iaf dem flesta. Dem var ju inte ens duktiga och deras mammor verkar ju vara jobbiga som hela tiden säger åt dem vad dem ska göra. Nä gud, skaffa hopptränare tycker jag! Nu har jag inte rätt att kritisera dem för jag vet inte något om dem eller deras ponnyer alls  men av vad jag såg idag så var det bara negativt.

btw, har ni redan broddat era hästar?


Kommentarer
Postat av: Astrid

SV: jaha vad kul!;D

2009-12-04 @ 22:41:42
URL: http://astridstraning.blogg.se/
Postat av: Sarah

Japp, hovslagaren var ute idag så han satte på broddar!

2009-12-05 @ 02:28:41
URL: http://sarahochpippi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

OBS! Godkänner INTE anonyma kommentarer!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback