stallet idag

Ja hörrni, jag fick en liten överraskning idag när jag kom till stallet och skulle titta till Rille..Tog honom till spolspiltan och skulle brodda då ser jag att hästfan har lyckats slita av sig skon fram! Han skoddes för 2 veckor sen, inte okej! Nu blir det antagligen ingen hoppträning på onsdag (rider inte när hästen inte har någon sko på sig) Bara om jag absolut måste. Visste ni att en häst kan stå i 1 månad utan att den tappar varken kondition eller muskler? :) japp! det lärde jag mig i skolan. Men jag broddade honom iallafall på alla andra fossingarna. Sen var det Calles tur och gud vad han var snäll att brodda! Stod helt blickstilla. Jag verkligen hatar att brodda! det är så jobbigt och jag får så ont i ryggen att jag knappt kan gå. Har alltid haft ryggbesvär dock inget allvarligt men överanstränger jag ryggen får jag väldigt ont. Sen myste jag med hästarna och sen åkte jag hem. Ingen ridning idag som ni förstår. har bytt dag på calles vilodag.
Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

OBS! Godkänner INTE anonyma kommentarer!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback