svar

A:
Vart står dina hästar uppstallade? Har du ridit travare förut eller varför vill du ha en under sommaren?

Svar: Dem står i Ösmo (nynäshamn) Jursta gård heter det. Har ridit en travare förut, Lottas Excellent Charm. Varför inte? Vore väl kul att se om någonting skulle hända med hästen. En rolig utmanning helt enkelt!

Johanna - Elev på Flyinge 
Vad tycker du om realgymnasiet? Är det bra? Jag tänkte söka dit (fast i göteborg) men det verkade inte så bra så jag sökte till Flyinge istället. Hade jag fel? :)

Svar: Jag personligen tycker det är jättebra och jag trivs! DOCK så är deras arbetssätt helt olikt det vi alla är vana vid. På Real jobbar vi mycket i grupp vilket kan vara både bra och dåligt. PBL (problem baserande lära)  och vi har mycket projekt. Men vi har ändå vanliga lektioner. Dem flesta har bytt eftersom dem inte gillar att arbeta i grupp så det är helt enkelt upp till dig. Det som är bäst är att vi bara är i skolan 3 dagar i veckan! Tycker du valde rätt att söka till Flyinge. Det är säkert mycket bättre. :)

God Jul!


Kommentarer
Postat av: isabella

jag går i nian nu och tänkte faktiskt söka till realgymnasiet som är nytt i jönköping. jag tycker det verkar bra faktiskt! rider ni en gång i veckan och är på praktik (eller vad det heter :P) en gång i veckan? =)

2009-12-26 @ 23:41:39
URL: http://isabellaf.blogg.se/
Postat av: Lotta

Tro mig det e kul att utbilda travare för så fort man ser framsteg så blir man faktiskt sjukt glad tänk när du rider dina hästar och det gått bra tänk den glada känslan gånger tusen ungefär för att man fått sin travare att typ korta traven ett steg :P

2009-12-27 @ 23:34:52
URL: http://excellentcharm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

OBS! Godkänner INTE anonyma kommentarer!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback