Uteritt

..med båda hästarna. Red Rille först och då började det hagla/snöa/regna? vi blev iaf blöta haha, inte så skönt eller mysigt. Red i ca 1 timme. Sen var det Calles tur och han var väldigt spänd och stark. han var väldigt på tårna på hemvägen och det blev en blandning av skritt och trav. Men sen i slutet så slappnade han av och kunde gå i en avslappnad skritt.
När jag rider ut så skiter jag totalt i att rida hästen i form. Det är inte viktigt enligt mig. När man rider ut ska det vara kul, mysigt och avslappnat! Självklart, kan det vara så fast man rider hästen ordentligt men på något sätt tycker jag det är mysigare när man rider i halvlånga tyglar och hästen tycker det är skönt att få röra på sig utan några höga krav. Båda hästarna frustade jättemycket och tyckte det var mysigt. Calle blev iaf svettigt haha.
Sen släppte jag ut dem och fodrade hö sen åkte jag hem. :)

Laddar inför Paradise Hotel som är ikväll!!

Kommentarer
Postat av: Ronda.blogg.se- Utrustning, Tips, Skötsel, Tankar och Funderingar, Träning/Tävling och Ridsport, allt för dig och din häst!

Vem menar du? :) Ronda sålde vi ju i augusti, men Saga har vi nästan precis köpt :P

2009-12-06 @ 20:05:31
URL: http://ronda.blogg.se/
Postat av: Ronda.blogg.se- Utrustning, Tips, Skötsel, Tankar och Funderingar, Träning/Tävling och Ridsport, allt för dig och din häst!

Sv: Haha nej det har vi inte gjort :P

2009-12-07 @ 13:55:56
URL: http://ronda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

OBS! Godkänner INTE anonyma kommentarer!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback