dagens longering

 

Det gick verkligen över förväntan! Han va sååå duktig! Han krånglade lite i början i högervarv men sen så krånglade han inte mer. Han var superfin och han använde hela kroppen och frustade jättemycket! Han var duktig och när jag sa skritt, trav, galopp och halt så gjorde han det! Skitglad är jag. Min häst är bäst. När jag skrittade av honom och gick så märkte jag vilket otrolig relation vi har. Vi förstår verkligen varandra och han vill bara mysa och kela och har bara ögonen på mig hela tiden och observerar minsta lilla rörelse. När jag stannade så stannade han och när jag gick snabbt gjorde han samma sak. Sånt är bara helt underbart!

Ikväll ska jag sätta priser på allt jag ska sälja imorrn. :) ska upp tidigt eftersom jag vill rida innan vi åker dit.



Kommentarer
Postat av: Catago - Hästbloggen för dig!

vi sålde honom för han hoppade fint på träning, men på tävling vägrade han hoppa :/ Var supertittig och även fast jag försökte i två år att få runt honom så gick det inte :S

2009-11-13 @ 22:38:42
URL: http://catago.blogg.se/
Postat av: Ronda.blogg.se- Utrustning, Tips, Skötsel, Tankar och Funderingar, Träning/Tävling och Ridsport, allt för dig och din häst!

Sv: Kg är min bästa tränare. Jag har lärt mig mest av honom och lär mig grymt mycket på varje lektion. Träningarna är kanske dyra, men man får ut så otroligt mycket på det så jag tycker att det helt klart är värt det. Han är alltid positiv och glad, han förstår hästen så jäkla bra. Han förklarar på ett sånt sätt att man verkligen förstår och känner sig motiverad jämt. Han kan hitta något bra i varje träning även om det gått skit och han ger kritik på ett sånt bra sätt att man inte blir nedstämd utan man lyssnar uppmärksamt och tränar ännu hårdare.



Rekomenderar honom verkligen! :)

2009-11-13 @ 23:37:34
URL: http://ronda.blogg.se/
Postat av: astrid

SV: japp det gör jag:) du med?:)

2009-11-14 @ 13:48:08
URL: http://astridstraning.blogg.se/
Postat av: astrid

SV: aha kul!

2009-11-14 @ 17:50:38
URL: http://astridstraning.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

OBS! Godkänner INTE anonyma kommentarer!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback