dagens ridpass

Dagens ridpass bestod av mycket arbete i trav. Rida olika vägar endast med skänkeln utan hjälp av händer. Red med det nya tränset och det var superfint! Nu vet jag vad det är för märke! Samma som min hoppsadel "Jeffries". Han var fin men hängde lite väl för mycket i innerhande. men det släppte lite efter ett tag. Men han var annars skitfin idag. Speciellt i väntervarv, lossade bara pyttelite. Red i ca 35 minuter, var inte så kul att rida ute när det är kolsvart, snöar och blåser som fan. Tur att vi flyttar nästa vecka för jag har verkligen ingen lust alls att rida då. Men jag är nöjd med dagens ridning. Övade lite på skänkelvikning, gick galant för högerskänkeln men han tar inte min vänterskänkeln så får jobba på det mer. kanske ska ha ett spö och hjälpa till lite så han förstår att han ska flytta. Han har blivit jobbig i spolspiltan, han flyttar på sig hela tiden och vägrar stå still, skitjobbigt! Men ändå så är han så söt när man står nära för han liksom puffar på en och vill ha uppmärksamhet. Min lilla plutt! Han kommer nog också blir glad när Calle kommer för då får han ju en hagkompis!

Kommentarer
Postat av: Julia

Back in buisness, juliaosterlen är aktiv igen. Titta gärna in! :D

2009-11-05 @ 15:20:29
URL: http://juliaosterlen.webblogg.se/
Postat av: Anonym

Back in buisness, juliaosterlen är aktiv igen. Titta gärna in! :D

2009-11-05 @ 15:20:38

Kommentera inlägget här:

OBS! Godkänner INTE anonyma kommentarer!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback