dagens ridpass

Red väldigt tidigt imorse vid 8 var jag i stallet. Blev verkligen skitsur på stallägaren idag och hennes jävla hundar!
Jag skrittade fram Rille i skogen och sen stannar han helt plötsligt och så ser jag ägaren hennes man  och deras hundar. Och sen bara helt plötlisgt springer hennes vita hund mot mig och Rille bara vänder och drar iväg i full galopp och jag har ingen kontroll eftersom jag har helt långa tyglar! Har man en hund som springer efter hästar ska den vara KOPPLAD! fattar inte varför dem flesta inte fattar det, totala idioter! Eller vad tycker ni?

Iaf efter att jag skrittat fram red jag in på banan och börja rida och jobba honom. Han var väldigt fin, vänster galoppen var bättre idag och jag galopperade långsammare vilket blir mycket jobbigare för honom. Men han jobbade på bra! Är nöjd med dagens ridning. När jag hoppade av så märkte jag att han var JÄTTEsvettig. Hela hans hals var svettig, stackars stackars häst! Måste verkligen klippa honom snart. ska nog göra det nästa helg innan vi flyttar.
Ska ut nu och fira farsdag. Vi hörs kanske senare ikväll!
puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

OBS! Godkänner INTE anonyma kommentarer!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback