dagens ridpass

Red ut på båda hästarna. Calle var väldigt på tårna men ändå lugn och gick fram överallt. Såg 2 vildsvin springa över vägen ca 20 meter framför mig! Jag och Calle blev som omringade av 3 bilar så han blev lite nervös och stressade så han började stegra lite och det var hästar i hagen bredvid som bara skenade runt och triggade honom till att dra iväg men det gjorde han inte! Utan det blev mer passage haha. Red utei ca 1 timme med båda. Rille var hemskt och bara hängde i högertygeln hela tiden. I galoppen övade jag mycket på att bryta av till skritt eller halt och fatta galopp igen och det gjorde han riktigt riktigt bra! Sen tog jag in lite hästar eftersom jag erbjöd mig att ta Evas pass. Då tar Annsi ut mina hästar och Lottie in dem imorgon så det är skönt att slippa vara där. Idag fick jag 3 bett av Malin som jag skulle få låna och prova. Ett pessoa men den såg förstor ut. 2 pelham, ett tjockt rakt gummi, som inte är så skarpt och ett annat smalt gummi som är det skarpaste. Tänkte prova det som är lite skarpt eftersom jag inte gillar att rida med skarpa bett men ibland måste man prova. Calle är stark i hoppningen och för att jag ska slippa behöva dra i honom hela tiden blir det lättar för både mig och Calle.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

OBS! Godkänner INTE anonyma kommentarer!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback