dagens ridpass

Har ju som sagt varit i London och haft det super! vi hälsade på min brorsa som pluggar där, det var supervarmt! minst 12 plusgrader varje dag! Vi kom hem igår kväll.

Rille har stått sen i lördags tills igår. Så idag var det lugnt dressyrpass. Nästan bara skritt. Gjorde lite olika och roliga små övningar. Han var verkligen superfin! pigg och glad, som vanligt! Dem hära vilodagarna har nog varit jättebra för honom. Tränade på skänkelvikning, Han har inga problem för vänter skänkeln men höger tar han inte alls..så vi får nog jobba på det. Red i ganska slapp form, dvs lång och låg. Han fick gå lite i den formen han ville så länge bakbenen var med och det gick super. Fokuserade mycket på lösgörande men han va redan väldigt läsgjord så jag behövde inte lösgöra så mycket. I höger traven var han fin som vanligt med vänter traven var lite svårare som vanligt! så jag korta upp formen lite. Red ju nästan hela tiden med halvlånga tyglar. Ville få ihop honom lite mer och red på en volt, när han gick bra så hade jag halvlånga tylgar och återgick till den slappa formen. det är nog bara jag som säger slapp form när hästen går i lång och låg form haha. Är nöjd med dagens ridning! Köpte ett mörkbrunt träns i London, vet inte vad för märke det är en örn på den iaf och superfint och mjukt läder. Tar bild på det imorrn. :)

puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

OBS! Godkänner INTE anonyma kommentarer!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback