DJRK

Är så trött! Har sovit hos Marielle och vi har bara sovit i 5 timmar..usch. men det var skitkul!
Idag var det ridning på djurgården och vi var bara 3 så vi fick välja hästar och jag valde såklart Tiana som vanligt haha ;) Vi hade markarbete. Vi körde klockan och hade trav med olika avstånd då man skulle korta och öka traven samma sak i galopp. Det gick bra och hon var duktig. Det blev dock väldigt jobbigt när hon började bli trött och inte orkade mer och jag orkade inte riktigt driva fram henne. men men vi kämpade på! jag rider henne bäst på hela ridskolan enligt Therese, mwuahah. men den hästen är riktigt fin! Redan i början började hon krångla vid spegeln på ena långsidan. Första gången så stegrade hon. Inte högt alls men ändå. men jag drev på henne så gjorde hon inget. Sen när vi började jobba och skulle rida förbi där så gick hon inte frammåt! skitjobbigt. Så tillslut fick Therese leda förbi några gången. Hon stannade inte men slängde lite med huvet. Undrar vad det är. Men tydligen har hon varit så hela veckan..Hon var ju fräsch och kändes inte konstig eller så. Hon kan ju ha ont nånstans men då borde hon hålla på i högervarv också. hon kanske bara testar. För sist jag red henne så var hon ju inte rädd för spegeln.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

OBS! Godkänner INTE anonyma kommentarer!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback