hoppträning

Båda hästarna gick super! Rille hoppade riktigt fint. Idag var det mycket gymnastik som studs och mjööölksyra vilket både Calle och Rille tyckte var jobbigt!
Först hoppade vi studs på volt. Två studads ett galoppsprång emellan och sen två studs igen. Här gällde det att hålla koll på yttersidan. Gick bra med båda hästarna. Rille har lite svårt att korta galoppen vilket ibland gjorde att det blev lite trångt. Men annars gick det super! Vi travhoppade även och sen hoppade kombination med 2 galoppsprång emellan. Först en vanlig planka och sen ett räcke med med två bommar som sticker upp lite på nåt sätt om ni förstår vad jag menar? Om man har räcket på 1 m så har man två bommar och lägger dem som ett V och då måste hästen hoppa upp sig för att inte slå i bommarna som sticker ut. En bra övning men den ska man bara göra med tränare tycker jag så inget blir fel.
Rille tyckte det var jobbigast med studsen och där kom mjölksyran in haha. På allt annat var han jätteduktig och jag är så stolt över den lilla plutten! Framridningen var han också fin trots att ahnv ar så jobbig i måndags.
Calle var fin men väldigt trött redan från början. Kände ju det sen i måndags. Han har visst lite sämre kondis än vad jag trodde haha. Rider honom kanske lite för hårt. Får ta och rida lugna pass från och med nu. han hoppade galant. i början var det ju lite svårt för jag liksom låste handen och därmed hoppade han med sänkt rygg och slog i med bakbenen. Ajajajaj. Men sen när jag tänkte "låt hindret komma till dig" Så gick det jättebra och dem flesta sprången blev riktigt luftiga och fina! Han testade mig en gång när vi skulle hoppa kombinationen. På andra hindret så drog han åt sidan två gånger, men när jag blev arg så slutade han. han var väldigt hoppgöad i början och lite stark men sen när det blev jobbigt blev han trött och i slutet orkade han knappt lyfta på fötterna i studsserien. Hoppade bana med båda och dem vart duktiga! Och jag är nöjd med min och Calles första hoppträning! Måste dock fortfarande hitta knapparna och lära känna honom lite bättre.
laddar upp filmer imorrn typ. mamma filmade bara liiiite. humm, aja. Ni får se lite iaf. :)
godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

OBS! Godkänner INTE anonyma kommentarer!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback