hoppträning

...gick över förväntan! han va duktig men lite dum haha. Ja hörrni...jag blev avslängd! hihi. Vi skulle hoppa en "mur" och han hoppade det innan och vägrade inte eller så, Tittade gjorde han. Men iaf, sen höjde Malin och då när jag red på den så lutade jag mig lite framåt (ajajajaj) och hade inte honom riktigt mellan hand och skänkel. Han hade ingen bra grundgalopp, den var lite seg. Och då utnyttjade han det och stannade! Eftersom jag är lite frammåtlutad och lätt i sadeln ramla jag ju självklart av! Men som tur gjorde jag inte illa mig eller så. Han sprang ju inte iväg heller utan han stannade bara. Vi hoppade bana och det gick väldigt bra. Hoppar med en 3delat men jag måste ju driva på honom och smacka när jag känner han han börjar titta och ha en bra galopp så han suger tag i hindret. Antingen har jag ett skarpare bett eller så får han galoppera i ett högt tempo och hoppa och sen landa i en snabb galopp. Så hellre att jag driver på massa så han hoppar än att ha ett skarpare bett.
Är väldigt nöjd idag iaf! Imorrn ska jag dressyra. Han var ju så hiiimla spänd i början. men det släppte sen och efter passet frustade han jättemycket och va glad.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hur skulle ett skarpare bett hjälpa en häst som inte har tillräckligt med bjudning? Det är att börja i fel ände.

2009-11-19 @ 19:52:57

Kommentera inlägget här:

OBS! Godkänner INTE anonyma kommentarer!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback