ojojoj

Sorry för ingen uppdatering igår men hittade inte datan igår kväll!
Igår var Klara med i stallet och hon red Rille. Hon är den ända jag vågar sätta upp på honom eftersom han är så svårriden och speciell. Hon klarar av honom ganska bra! Calle var superfin och lyssnade fint fint. Gjorden byten och tempoväxlingar. Vi skrittade fram hästarna ute och Calle var helt galen och stegrade flera gånger så högt en gång att vi nästan höll på att välta. Tror han blev rädd när han några killar klev ut ur en bil och måste ha gjort något. Han va väldigt mycket på tårna och jättespänd men inte så konstigt eftersom det är första gången för honom. Vi tog också fram ett litet hinder som vi hoppade upp till ca 80 cm bara. Hade kunnat gått bättre, har fortfarande lite svårt att hänga med i språnget. Han är så olik Rille på alla möjliga vis. Men vissa språng blev riktigt bra. Jag tänker alldeles för mycket. jaja, det blir bättre när jag har hoppat honom flera gånger och hittat knapparna.
Idag fick jag ta ut hästarna. Tog ut dem vid halv 9 och sen mockade jag, städade skåpen och smörjde vissa grejer. Tog in dem vid 12. Tyvärr fick dem bara vara ute i ca 4 timmar men det fick bli så idag. Rille fick stå idag eftersom han har varit trött sen i fredags. Spolade av benen på Calle och red i ridhuset. Han var superfin, red honom hårdare idag. Han var svettig efter trots att han är helklippt. Övade mycket på att vända för skänkeln (små volter i galopp) Han gjorde det bra men det kunde ha varit bättre. Tempoväxlingar i trav och galopp och han var sååååå duktig! Han kortar galoppen så bra och samlar sig superfint. Han är så rolig och underbar att rida! Gjorde byten också och dem flesta blev riktigt bra. I slutet blev han trött och började blir lite tung i handen men ändå inte. Är inte så lätt att förklara..När man rider honom så bär han sig helt själv men när han blir trött blir han lite tyngre men knappt. Ville gå bakom men då fick jag "lyfta" upp honom och då gick han super.
Jag är så himla nöjd med min nya häst!
Rille och Calle är så söta i hagen när dem leker och biter varandra i grimmorna. Fast idag ett tag ville Calle inte leka så han pep en gång. Han är ju så moogen haha.


Kommentarer
Postat av: Jennifer

va kul att det går så bra för er:D man längtar tills man ska gå över till häst nu:P Hahaa, min kompis har nyss fått hem sin första stora häst och han går som en klocka! Helt otroligt snygg asså:) Man blir avundsjuk på alla med stor häst, det ärså mkt mer att rida och man får även ut mer av sin ridning;) Lycka till med calle!

2009-11-23 @ 23:13:26
URL: http://nilsmarkjennifer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

OBS! Godkänner INTE anonyma kommentarer!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback