praktik & dagens ridpass

Jag har ridit 4 hästar idag och jag kan säga att jag är väldigt trött! Red 3 hästar på Jursta, red ut med Malin på alla. Red först hennes häst Pheonix som är till salu, 6 år och gått 130 felfritt. Han var en mycket trevlig häst. Sen red jag Belizia. Har sett Anna rida henne och den hästen har verkligen ett temperament! Den lägger tungan över bettet också ibland..Lena longerade henne innan jag satt upp och trötta ut henne lite så hon skulle vara någolunda lugn. Hon var nog den roligaste hästen jag ridit där, förutom Buganzia. Hon var mycket på tårna och spänd. Gick jättebra i skritten och traven men i galoppen var hon så spänd att galoppen blev så hackig och man kan säga otrevlig.  Sen så fick jag rida deras 3 åring, FYFAN..fyfan vilken seg häst! Man kunde inte fatta att den var 3 och så seg. Skulle kunna tro att den är typ 20 år haha. Men men, det var andra gången i hela sitt liv den blev riden ute. Den bockade 2 gånger i galoppen och det var första hon någonsin bockat haha! Sen efter lunch var det dags för löshoppning. Dem hade en kurs som var en förberedning inför treårstestet. Kan säga att Lenas 2åring efter Quite Easy hoppade bäst! Det var en så jääävla fin 2 åring, den såg inte ut att vara 2 år kan jag säga. Dock kunde den inte hoppa haha, det var en dressyrhäst. Sen missade jag busesn pga läshoppning så jag fick skjuts av en tjej i stallet! Hennes förra häst har stått i samma stall som Rille står i!

Sen red jag mina superfina älskling. Massa reflexer och red ut. Tänkte rida på grusvägen i skogen men jag vågade inte efter en bit, blev skiträdd så jag vände. Red på en grusväg på andra sidan som är typ bara 2 minuter lång. Sen red jag till campingen där det finns en parkering som är rund och har ganska bra underlag faktiskt. Ska nog rida där imorrn också om jag vågar. Får säkert inte rida där hehe. efter ett tag kom en bil så jag red snabbt därifrån hihi. Men han var superfin idag. höjde handen ganska ofta så att han skulle komma upp i formen lite mer. Det gick bra och han var super idag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

OBS! Godkänner INTE anonyma kommentarer!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback