Ridning på DJRS och stallet

Idag var det ridning på djurgårdens ridskola. Red Tiana som vanligt, trivs superbra med den hästen! Vi övade på halvhalter och öka minska tempot i gångarterna. Gick väldigt bra i traven och i galoppen också i början men sen blev hon så trött och tyckte det var jobbigt så då blev det mycket svårare! Men när jag väl kunde kortamgaloppen galopperade hon riktigt fint! Vi fick rida fram hästarna själva, så det var kul. Övergångar är tydligen lösgörande, om man gör dem ofta och mycke. Till exempel att man travar och fattar galopp vid nästa bokstav saktar av till trav och börjar om och gör så i alla gångarter. Är väldigt nöjd med Tiana och dagens ridning. Jag behöver jobba på är att mina skänklar rör sig så mycket när jag sitter ner i traven och jag rider med ganska långa tyglar. Så det ska det jobbas på. Sen var det lunch och efter det fick vi sopa, mocka osv i stallet. BOOORING.  så jävla tråkigt och jag fattar inte varför vi gör det. Flera har ju klagat och till och med föräldrarna.
Sen så drog jag, Therese och Marielle och hämta ut våra biobiljetter till NEW MOON!!!!!  den 20de 21:15 :D fan vad jag längtar! Världens bästa film! Dem filmer jag vill se är: Saw IV, 2012, Avatar och This is it. Alla dem filmer är nog säkert skitbra.

Har varit i stallet och hälsat på hästen, red inte. Idag fick han vila. Skriver veckans schema lite sent kanske men aja. :)
v45
Måndag - vila
Tisdag - skritt och lite trav
onsdag - Vanligt dressyrpass
torsdag - vila
fredag - vanligt dressyrpass i skogen om det är ljust.
lördag - uteritt
söndag - hoppning/markarbete


Rovert Pattinson i mitt hjärta!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

OBS! Godkänner INTE anonyma kommentarer!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback