svar

Anonym:
Hur skulle ett skarpare bett hjälpa en häst som inte har tillräckligt med bjudning? Det är att börja i fel ände.

svar: Jag tror inte fu förstod riktigt men till att börja med varför skriver du anonymt?
Jag tror inte du riktigt förstår. Han har en bra bjudning när det inte är titthinder. Han är ju bara 5 år och självklart tittar han ju! Det jag menade med skarpare bett är att eftersom jag måste komma i en ganska bra galopp och "hög" fart så är det bra om jag har ett skarpt bett eftersom det är svårt att få tillbaka honom efter hindret eftersom han landar i en hög galopp efter. Rider med ett vanligt 3delat bett och då är det lite svårt att få stopp och ta tillbaka honom innan nästa hinder. Förstår du nu? men som jag skrev så vill jag inte slänga på honom ett skarpare bett då jag tycker inte det är nödvändigt. Desto mindre tittig han blir desto snällare bett. Och han är inte så jättetittig så jag behöver inte betsla upp. men som Malin sa var att jag kunde prova ha ett skarpare bett ett litet tag och sen byta tillbaka till det 3delade.
Hoppas du nu fick svar på din fråga. Nästa gång, Skriv gärna ditt namns å jag vet vem jag skriver till. ;)

Kommentarer
Postat av: Anonym

eller så rider du mer markarbete och får in lydnaden. då behöver du inte ett skarpt bett, tittig eller ej. ett skarpt bett hjälper inte men det gör en säker ryttare!!!

2009-11-23 @ 16:31:20
Postat av: nicole hartwig - hästblogg

läs vad jag skrev igen. jag vill inte betsla upp honom så varför fortsätter du?

2009-11-23 @ 21:54:39
URL: http://nicolehartwig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

OBS! Godkänner INTE anonyma kommentarer!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback