torsdag

 

Nu har Cannavaro kommit. Eller han kom imorse. Han var superlugn när han kom väldigt nyfiken, pigg och glad. Rille blev superglad och jättenyfiken när han fick en granne och ville bara nosa hela tiden. Imorrn ska de släppas ihop. ska bli superkul! Tänkte longera honom när han hade fått komma till rätta i sin box men jag hittade inte mina nycklar och mina longeringlinor var inlåsta i transportens sadelkammare...typiskt så hittade jag dem när jag skulle åka. Gick på en 40 minuters promenade iaf, han var vääääääldigt pigg och spänd. Men förstår honom kommer till en helt ny plats är det ju självklart.
Red Rille innan och han var också väldigt spänd och tittade fortfarande väldigt mycket speciellt vid speglarna. Inte helt avslappnad men det släpper sen när jag har ridit där lite mer. Res i ca 40 minuter, men han var ändå fin.
Sen åkte jag till Älvsjö eftersom det var gymnasiemässa och vi skulle stå vid Realboxen. SLutade vid 18.00 då åkte jag tillbaka till stallet och spolade av benen eftersom det är ganska lerigt i hagen..klippte lite på Calles man, den är så lång! Ska klippa den kortare på söndag. Sofia har klippt Calle så han är orange nu haha! Supergulligt. Han verkar supertrevlig men oooh så bortskämd! Ska ha uppmärksamhet hela tiden. Varje gång jag går ifrån honom så börjar han skrapa med benet. Jättejobbigt men han slutar nog snart. Han är stooor haha om man jämför med Rille som bara är ynka 160 och Calle är 170..hehe. Imorrn ska jag förhoppningsvis rida! Ska prava alla 3 sadlar och se vilken som passar bäst och så hoppar jag att nån av sadelgjordarna passar. Mamma ska åka till Stenbergs imorrn och hämta grejerna. Längtar efter att få rida honom! Ska bli sååå kul! Provade dressyrsadeln och min förra svarta hoppsadel. båda låg ganska bra faktiskt..Ska prova hoppsadeln också och be Malin eller Lena kolla hur dem ligger. Och jag hoppas att nån av sadelgjordarna passar! För han har 135 och Rille har 125..vill ju helst inte att han ska stå imorrn.


 



Kommentarer
Postat av: Therese

Var som sagt inte ute efter en ny, bara funderade ;)



I alla fall så lycka till och hoppas du uppnår era mål.

2009-11-19 @ 21:08:27
URL: http://hobbyryttaren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

OBS! Godkänner INTE anonyma kommentarer!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback