dagens ridpass

Idag i stallet segade jag jättemycket, tog det lugnt och stressade inte en sekund. Superskönt! Gick till hagen och hämta hästen och gav honom ett gott äpple som han tuggade på och tyckte va gott!
Tvättade han sår och passade på att tvätta svansen och manen eftersom jag tyckte det började bli fettigt. Svansen började bli gul, nu är den vit och fluffig! När han hade torkat lindade jag bakbenen och hade vanliga skydd fram, Sen slängde jag på sadeln och tränsade och ländtäcke på såklart! Så söt och fin han blev! Sen skrittade grusvägen, jobbade skritten i skogen och han fick fint och bra. Sen in på banan och trimma lite, till en början gick det skitådligt och han lyssnade inte och var tung och allmänt jobbig. men sen efter ett tag av bråkande och tjaffsande så gav han sig och började jobba ordentligt. Då kändes han fin och supertrevlig. I slutet så red jag ett LC:1 program och han gick superbra där också! men behlver nog jobba på när man ska rida på medelinjen för han blir lite vinglig och på galoppen. Han är inte van vid att man fattar galopp på spåret och därmed drar iväg i början men sen när jag väl kommer in på volten går han fint. Så vi ska nog jobba på det lite. Behövde inte lossa mycket för han var mjuk i sidorna så det var skönt. Efter passet så mockade jag och tvättade såret och satte på sjävlhäftande bandage med bomull under och jodopax.
Nu ska jag käka middag.
pusss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

OBS! Godkänner INTE anonyma kommentarer!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback