fredag & Lördag

saknat mig? klart ni har haha!
Igår var jag på praktik på Jursta Gård, skitkul! Nör jag kom dit så mockade jag, tog ut hästar och sopade. Dem hade bara 10 boxar men bara 7 var upptagna så det är 3 lediga stallplatser. Ska försöka få mamma att säga ja så vi kan flytta dit för dem har en så jävla fint ridhus och allt är bara perfekt där! Kostar ju bara 4600 i månaden och mockning icha llt ingår på vardagar. På lördagar får man ta in sin häst själv och på söndagar tar man in och ut själv. Sen så red jag en häst som heter Unick(stavning?) som är egen uppfödning, 6 år och gått 120 kvalad till Flyinge. Jag och Malin tror jag hon heter red ut. Hon hade sin hopphäst Priscilla som kom 3a med i SM i år! också egen uppfödning. När vi hade ridit klart så gjorde jag iordning en häst åt henne som hon sen red och skrittade fram den. Sen så Skulle hennes syster Anna rida. Hon red Lenas (anna och malins mamma) 5 åring, sto. Helt galen och vilket temperament, e. Briar dock. Sen medans hon red den skulle jag rida fram Lenas 6 åring som Anna sen skulle rida. Båda är till salu men Anna håller på att tillrida dem. 6åring var riktigt fin och väldigt trevlig, hade dock också temperament och var väldigt känslig i munnen och för skänkeln. men hon gick superfint och jag tyckte att det såg bra ut när jag kollade i spegeln. Skrittade fram ett litet tag sen började jag jobba henne i skritt och kände efter var som behövdes göra. Lite stel var hon så jag lossade sen gick jag över till trav och där blev hon riktigt fin! red på volten och ibland längs spåret. Sen tog Anna över och jag tog in 5 åring och sadlade av osv. Sen fick jag lunch! Efter lunchen så hjälpte jag Lena i hennes stall, där jag la halm i boxarna eftersom dem skulle ta hem deras unghinstar så skulle dem stå där. Sen kom Malin och vi åkte för att titta till ungstona, jättesöta och sen åkte vi till fölen och gud vad dem är söta!!! Så nyfikna och små hihi. man ville bara pussa på dem. fast det yngsta fölet försökte springa över mig haha det var lite läskigt men dem var supersöta. Jag slutade vid halv 4 så jag tog bussen till stallet vilekt bara tog 10 minuter!
 Jag skrittade bara ut en runda på lång tygel i ca 30 minuter, kunde inte rida in i skogen eftersom det var älgjakt. men lite hann jag eftersom jakten började bara 17.00 så jag red in där ett tag. Sen så red jag lite på banan, jobbade honom i skritt och puttelite i trav. Vågar inte riktigt rida för hahah han är så skumpig när amn rider barbacka och då drar han iväg så lite trav tog jag och red på ändå och han gick fint, det var kul att känna när han höjer ryggen. Sen tog jag bussen hem och fixade mig till kvällen och vid 20.45 var Nicole, Therese, Nathalie där. Vi chillade ett tag och sen började vi grilla. Vid 22.00 kom Miriam och marielle och då började ju tjejkvällen haha. Först åt vi och sen så var det baddags! haha vi slängde i Miriam i poolen med kläderna på! Sen haha var det Nicoles tur att bli islängd. Sen slängde de jävlarna i mig :( Vattnet var iskallt och jag typ dog. men sen badade alla och vi bastade och hade det skitmysigt! Sen kollade vi på film vid 01.00 Benjamin Buttons Otroliga Liv, men jag och Nicole somna. Så jag Nicole och Marielle gick och la oss. Sen soman vi efter typ 5 minuter. nathalie Mirre och Therese somna typ sent och sov i soffan.
Sen imorse så vakna vi vid 9 för Nicole skulle jobba så hennes mamma skulle hämta henne så alla åkte med. jag och Therese hoppa av vid bussen eftersom dem ine hade plats för alla i bilen. Jag till stallet och hon hem.

Idag red jag ut. hade sadel och fleecetäcke över, utan gjordar. Tyckte det var kallt i början så då slängde jag det på honom men sen blev det ganska varmt. men aja, red på asfalten och sen in i stigen in i skogen. Galopperade mycket. Sen hittade jag en lite stig i skogen som jag red in in. Hahah, helt borta i skogen. Vilse blev vi..men Richard hittade ju hem såklart jag behövde bara sitta där så fixa han resten. Superbra. Den vägen va ju väääldigt liten och sen var mycket skog men det var mysigt så länge det varade. Han tyckte det var skönt för han frustade jättemycket och vi hade det mysigt. Sen så red vi hem travade mest och sen skritta av. Slängde ut honom i hagen, han går i ny hage nu eftersom i den han gick fanns det nästan inge gräs kvar så nu har han massa massa! Jättegott tycker han. Sen skyndade jag mig till bussen för den vill man inte missa annars måste man vänta i 2 timmar på nästa. var hemma vid halv 2. har ätit och nu tittar jag på Top Model. Ska nog inte ut idag, är alldeles för trött. Upp kvart över 5 igår och upp 9 imorse. nää, det går inte. Jag måste få sova!

vet ni vad som händer på måndag?! :D Cannavaro ska besiktas, då får vi veta om han kommer eller inte! jag hoppas verkligen att han går igenom för vad gör man då liksom..? hittar ny häst men det är så jobbigt att åka runt och leta häst när man har hittat men den inte går igenom besiktningen. blä så ska jag inte tänka! Han måste gå igenom annars blir jag helt förkrossad.


pusss


Kommentarer
Postat av: Danijela

Okej, kul! ;D

2009-10-03 @ 17:16:47
URL: http://hackamore.blogg.se/
Postat av: Ina Jacobsen

Hoppas att bestiktningen går bra, håller tummarna!

Ha de gott

Kram Ina

2009-10-03 @ 19:15:15
URL: http://inajacobsen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

OBS! Godkänner INTE anonyma kommentarer!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback