hoppträning & Eskilstuna

Har inte kunnat uppdatera eftersom blogg.se inte har funkat och jag har varit i Eskilstuna med halva klassen (som rider på Djurgården). Vi var i Sundbyholm och lärde oss massa saker om trav och fick också titta på flera lopp.
Hoppträning gick bra, vi hoppade studs med 7 hinder. Det gick ganska bra i slutet dock i början kom vi lite för snabbt in och då blev det lite svårt. Och RG är inte precis super på att korta galoppen. En gång kom vi in för snabbt och då sa Agneta "Han klara det bara för att han är en talang." hihih. JAg blev ganska glad när hon sa det.

Vi åkte till Eskilstuna igår morgon. När vi kom dit så bytte vi om och sen skulle vi lära oss hur man selar på och av och allting man ska tänka på när det gäller trav. Sen fick vi köra shettisarna. Vi körde en precisionsbana med koner och bommar osv. Va skitkul! Sen på kvällen var det lopp. Det var också kul, vi tittade bara eftersom vi ville kolla på Markus som skulle tävla ochs om tydligen är snygg och bara 92:a! Han skulle starta en 3 årig hingst men han strök sig så vi drog. Vi tittade på Lassia och jag & Nicole grät typ hela tiden. Idag så skulle vi ha lopp med shettisarna, det var verkligen riktigt kul och vi vi var på stora banan. Dock så vann inte jag :( utan det gjorde Nicole. Jag kom 3a. Sen efter lunch var det precisionsbanan och gissa vem som vann. ;) Jag såklart!
Vid 15:10 skulle taxina komma men det gjorde dem inte så vi väntade tills den va 25 över och då ringde jag och TYDLIGEN så hade deras datasystem kraschat så dem hade ingen koll på var bilarna var. Och vårat tåg gick 16.00 vi va alla säkra på att vi skulle missa tåget men 15 i kom taxina och alla sprang som fan och packade in grejerna i bilarna och så rejsade taxichaufförerna in till stan så vi han precis med tåget. Alla var supertaggade på att springa till tåget ochd et var riktigt kul fast vi såg säkert ut som idioter. Det var några killar som glodde och skrattade åt oss. Tänk er 10 tjejer springer för fullt med svartra väskor. Vi höll på att springa över flera människor.
På tåget var det nån idiot så hmla otrevligt. Mirre ville sätta sig mittemot mig men där hade han sin väska då frågade Mirre om han kunde flytta på den då sa han nej. Då frågade hon varför då sa han att han ville ha den där. Då blev jag skitsur för han var vuxen (60 typ) och bettede sig som en idiot. då sa jag att han kunde lägga sin väsk över honom för där fanns det plats då sa han nej då också. Då sa jag att det är fler som vill sitta och vi behövde platser, då flyttade han på den och gnälla och sen till sa han "förlåt att jag sitter på samma tåg som er" då sa jag bara "aa, synd för dig" . så får man inte bete sig det är så fult!! Men vi hade det ändå så himla kul och jag gör gärna om det!
puss

Kommentarer
Postat av: Anonym

hej! har du börjat tröttna lite på att blogga eller? :P

2009-10-15 @ 21:26:44

Kommentera inlägget här:

OBS! Godkänner INTE anonyma kommentarer!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback