måste skynda mig!

Som rubriken lyder. Ska dra till stallet om några minuter. Kom hem för ett tag sen och har spelat farmville ett tag nu haha.
idag var vi på Järfälla ridskola och tittade runt eftersom vi ska bygga eget stall så nu har vi fått lite idéer osv. Började 10 och slutade 1, skön dag var det. Idag ska jag rida igenom min polle så det kommer nog bli ett längre pass än vanligt eftersom jag vill verkligen lossa ordentligt. Kommer blir  lite av en dragkamp och tjaffs men det får bli så. Han kommer nog vara väldigt trött efter det passet. Jag kommer ihåg wn gång då Jennie (dressyrtränare) skulle lossa innerbogen, han tjaffsade ju emot såklart eftersom han var så pass stel så när hon skulle lossa såg det ut som rodeo haha :D det var första gången hon red richard och första gången som han fick vara böjd innåt så han skulle lossna. Nu behöver man ju inte göra så men ibland när jag travar, oftast i höger varv så tjaffas han och höjer huvet när det blir jobbigt då får man knacka på med innerskänkeln och gör en liten volt tills han kommer ner igen och är fokuserad. Han kommer ju inte undan då och till slut ger han sig. blir nog dressyrsadeln idag, bläää! Hatar att rida i dressyrsadel, vet inte varför jag bara gör det haha.
vi hörs senare ikväll. pusss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

OBS! Godkänner INTE anonyma kommentarer!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback