ridning på djurgårdens ridskola

Igår red vi på djurgården och på schemat var det hoppning! Jag fick Tiana. den hästen är helt underbar, så rolig att rida och lite av en utmaning vilket jag älskar! I stallet så var det en tjej som jobbar där som sa att jag MÅSTE ha spö på henne eftersom hon dyker ner med huvet när hon hoppar, vilket hon inte alls gjorde när vi hoppade! Så jag blev superglad för jag trivs verkligen med den hästen och Therese säger att jag rider henne så himla bra vilket jag håller med. ;) Tjejerna säger också att hon är superfin när jag rider så det är kul att höra. Hon fattade galopperna superbra, ingen slängtrav blev det förutom en gång i slutet när hon började bli trött, men det blev ändå inte en riktigt slängtrav utan bara mer en snabb trav.
vi hade 3 hinder, två på långsidan med 15 m dvs 4 galoppsprång. Vi övade på att korta och länga mellan 3, 4 och 5 galoppsprång. Gick inte så jättebra men ibland så lyckades. Therese sa att det skulle bli svårt eftersom Tiana är inte mycket hoppad. och sen ett räcke på korta diagonal. Så vi hoppade de på olika vägar, till exempel först de två hindrena på långsidan och sen räcket och sen hoppa det första hindret igen. Både jag och Therese var nöjda med Tiana. den som ramla av var Nicole, haha. det såg så roligt ut och jag var den enda som skrattade...började nästan gråta. Som tur gjorde hon inte illa sig och ramla inte av sådär fult. Hon hade Royal och hon hade inte honom mellan hand och skänkel så han stannade och hon glev av halsen och ramlade sen med bommen mellan benen och till slut föll hon och hamna på ryggen. synd att inge filmade för det hade varit sååå roligt!
Sen hade vi teori som vanligt, då skulle vi lära oss att linda vilket vi alla redan kan så det gick snabbt. Sen pratade vi om Etologi som betyder "djurens beteende" Vi pratade ju såklart om hästar!  Sen fick vi mocka i stallet och ta in hästar, fodra. Hovslagaren som var där var riktigt riktigt otrevlig, han betedde sig som om han vore överlägsen. Jävla snobb säger jag! Jag hade kärran vid boxen eftersom jag höll på att mocka och Marre hade sin bredvid så det gick inte att komma förbi så kom han där med en häst och sa bara "FLYTTA." På ett ritkigt otrevligt sätt. Sen när jag mockade inne hos Maranello så kom han och skulle ställa en häst precis vid boxen. Då säger han "Nu får du ta och flytta kärran." Otrevlig IGEN. jag blev jättearg och tom Nicole blev chockad när hon hörde det. usch usch.
Nu ska jag försöka få mamma att skjutsa mig till stallet. det är massa dimma överallt här man ser typ inget.
pusss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

OBS! Godkänner INTE anonyma kommentarer!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback