skärpning!

Har tappa bloggsuget..men jag är snart back on track!

Igår när jag kom till stallet och skulle kratsa RGs hovar så såg jag att han var lite svullen på högerbak och han har på något sätt lyckats trampa sig själv så det har blivit ett sår. Blodet hade torkat så jag tvättade såret och satte på lite jodopax gel och lindade sen på självhäftande bandage runt med bomull på såret. idag ska jag tvätta och pilla bort det torkade blodet och sen drönka det i jodopax. Så det blev skrittarbete igår, han var inte halt och traven var inte helt ren så jag vill inte trava. Skrittarbetet betod av många olika ridvägar och svänga för skänkeln. Vet inte om det blir någon hoppträning på måndag får se hur han är idag och imorrn. Idag ska jag klippa honom igen eftersom hans päls har växt igen. Fan vad snabbt det gick! Ska slänga på honom en tunnare variant av vintertäcke.

Åkte inte till praktiken eftersom jag var för trött kände att jag behövde sova ut och jag hade superont i huvet imorse att jag knaoot kunde tänka. Så jag har bara legat i fotöljen och tittat på tv!

till Anonym:
Ja, lite kanske haha. men jag ska skärpa mig. I promise!
Igår bloggade jag inte eftersom jag somnade direkt när jag kom hem från stallet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

OBS! Godkänner INTE anonyma kommentarer!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback