stallet

När jag kom till stallet så började jag klippa RG direkt, det gick ganska snabbt, ungefär 1 timme bara. Han va lite jobbig i slutet eftersom Malin höll på att fodra och han ville också ha mat. men han blev fin såklart! Tvättade såret och pillade bort det torkade blodet och sen dränkte jag det i jodopax och lindade benet.
Hade tänkt skritta ut och in på grusvägen men det började bli mörkt så jag red bara in där en liten bit. Blev lite läskigt när det började bli mörkt och jag inte såg så bra. Tänk om ett rådjur eller älg gömmer sig i skogen! usch nej då jag red därifrån och in på volten. Jobbade honom mest i skritt han kändes fräschare och han var varken varm eller svullen på benet längre så det var bra. Men jag tog det ändå lugnt, mest skritt men lite trav också. Han var superfin i skritten efter att jag hade lossat lite. Han var fin i höger men i vänster var han lite jobbig så jag fick lossa lite extra och tjaffsade lite mot honom. Slängde på honom den tunnare varianten av vintertäcke så han inte fryser. Det är ju minusgrader under natten, usch usch. men nu är han varm iaf!
Vi har bestämt oss för att flytta till Jursta så jag ska prata med Lena imorrn eller på söndag. Där finns det tränare på plats så vi slipper åka iväg när vi ska träna vilket är ganska skönt..Nu ska jag äta middag så puss på er.

Kommentarer
Postat av: Lotta

vart ligger jursta?

2009-10-17 @ 13:25:17
URL: http://loottz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

OBS! Godkänner INTE anonyma kommentarer!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback