torsdag & fredag

Igår var det ridning på djurgården. Jag red Tiana igen och det går bara bättre och bättre. Hade gärnat velat få igenom hennes kropp lite mer, blir lite mer rörlig men jag är skitnöjd. Hon är en såå trevlig häst och så himla fin!
Sen så åkte jag till stallet och Therese följde med! Hon fick rida eftersom jag hade värsta träningsverken sen i onsdags. Richard testade henne och drog iväg i galopp, hehe. Nu vet jag varför jag inte låter andra rida men Therese är en grym ryttare och hon red hon så sjukt bra för att vara första gången! Richard är en väldigt svårriden hästen så man måste hitta knapparna på honom annars funkar det itne så bra. Jag fick sitta upp efter ett tag och galoppera lite på honom och få lite koll på honom så kan skulle sluta dra iväg med henne men sen när hon satt upp igen fick dem en riktig bra galopp och avslappnad oftast!

Idag var det praktik på Jursta, jag fick rida en av deras hästar som ev är till salu Capriscillo, som är 7 och har startat 135. Skitstor men den var fin att rida och supertrevlig. Vi red ut och hade det mysigt.
Sen åkte jag till stallet och red min fina häst. Han var så jävla fin i traven idag, gjorde 2 ökade trav och mjaou han var som en katt. Längde fint på steget och gick kvar i form. Superkul att han har blivit så fin och trevlig! Sen i slutet blev han stark och bråkig i vänstervarv. Speciellt i galoppen då han galopperar på den öppna sidan med rumpan innåt ibland så jag fick ta och säga till att rumpan ska vara där den ska, Då skötte han sig. Annars var han skitfin!


Kommentarer
Postat av: N

Sv: Okej ^^

2009-10-23 @ 21:37:22
URL: http://blackijacki.blogg.se/
Postat av: Elinore

super fin blogg + headen :D

2009-10-24 @ 00:02:12
URL: http://etraningsdagbok.blogg.se/
Postat av: veronika andersson

varför gillade du inte cega? :O ne jag hade bara ridit på ridskola när vi hyrde henne :P eftersom vi bara hyrde henne så tyckte vi inte att vi behövde ha tränaren med eftersom att det trotts allt är jag som bestämmer om jag gillar hästen eller inte men vi tänkte inte riktigt på att man kunde bli så lurad...

2009-10-24 @ 22:18:04
URL: http://saklarthast.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

OBS! Godkänner INTE anonyma kommentarer!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback