U-N-D-E-R-B-A-R-T-!

jag säger det igen UNDERBART! min häst var så jävla fin idag!!! Han har aldrig varit såhär fin. Behövde inte lossa någonting alls så jag jobbade mycket med att rida honom helt rak. Arbetade honom i skritt i skogen på grusvägen i ca 15 minuter och sen in på banan så travade jag och han gick så jävla bra, Helt klockrent. När jag hade ridit fram honom i alla gångarter bestämde jag mig för att rida LC:1 programmet idag igen och det var helt KLOCKRENT. KLOCKRENT. Han gick som aldrig förr och han fattade en så fin galopp. Mjuk och harmonisk precis som det ska vara. Efter att jag hade ridit programmet så blev det mycket galopparbete med serpentinbågar med byte och utan och ökad galopp på diagonalen samt galopp runt fyrkanten och han gick kvar i form, vilket han aldrig har gjort förr eftersom han inte orkat och detta är andra gången jag rider honom på rakt spår i galopp. Mjaou, jag älskar min häst! Jag har världens finaste och bästa häst! Efter det hårda passet så skrittade jag tillbaka till grusvägen men vände vid korsningen. Skrittar lugnt och avslappnat med helt långa tyglar och sen helt plötsligt blir RG rädd för något och drar iväg i full galopp! Som tur lyckades jag korta upp tyglarna ganska snabbt så jag fick stopp på honom. Kan dock säga att jag själv blev ganska rädd haha. Så det blev en ganska snabb skritt en bit på hemvägen. Sen finklippte jag honom, han var inte svettig och jag klippte mest vid öronen och på benen.

Ikväll har jag varit med Hannah, vi åt middag på restaurang sen hyrde vi film och nu är jag hemma! :)
pusss


Kommentarer
Postat av: Johanna

SVAR - På Lyckås! =D

2009-10-18 @ 23:51:34
URL: http://hoppryttarinnan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

OBS! Godkänner INTE anonyma kommentarer!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback