usch & Nykär

Sorry, kunde inte uppdatera igår eftersom min übersmarta morsa glömde internetdosan här i stan..
Igår red jag, det gick så jävla dålig han var så stel och blä. tappade lusten helt men för att han ska bli fin och mjuk så måste man rida igenom ordentligt varje pass! Red ganska länge igår, ca 45 minuter. Nonstop. Han fick kämpa på men jag ville verkligen få igenom högersidan efter det är där han ibland låser sig. Han lyssnade inte och var så ofokuserad etersom det var så mycket osm hände runt omkring. MEN!!!!! allt slit lönar sig!
Idag var hon som en dröm så jävla fin och mjuk. Jag blev så lycklig! Han va så fin att jag gjorde mycket galopparbete. Galopp på volten, spåret, serpentingbågar och öka&minska volten det gick också sktibra och han lyssnade så fint så.. varför itne prova byten och mjaou han klara det galant! Självklart drog han ju iväg några steg efter eftersom han inte orkar bära sig själv samtidigt som själva bytet men jag provade flera gånger och det gick super. Är så himla nöjd. Och Helena sog att  han var som en gummiboll, hon är såklart sugen på att rida honom ;) vem är inte det när dem ser att en häst är ritkigt fin och mjuk. Älskar att få fina kommentarer om min häst, det värmer! "din häst är så fin, man ser att du kämpar på." "han är så fin när du rider, en riktigt gummiboll" hihih. Har märkt hur svårriden min häst är! När man rider andra hästar är det ju oftast lätt som en plätt och dem går hur fint som helst men sen när man sitter på RG är det andra bullar haha. Men han komemr lbi så grymt bra sen!

Idag var det ju också praktik, kom dit ingen var där så jag mockade ridhusstallet och sopade. Sen ringde jag Lena och hon visste inte att jag var där så hon blev glad över att jag tog initiativet själv! Skulle egentligen ha följt med Malin till Strömholm men hon åkte så tidigt vid 6 typ och skulel bara komma hem ikväll så dem trodde att jag förmodligen inte skulel vilja följa med. Ingen ridning bnlev det idag, Fodrade och sånt man brukar göra. Sen vid halv 2 kom det en tjej som skulel provrida Belicia och Belguza. Jag har själv ridit Belicia och hon är ritkigt fin! Tjejen skulle gå över från ponny och bor i uppsala. Hon var duktigt och tälvar nationellt tror jag och är med i nåt elitlag. sen bar det av till stallet och nu sitter jag här!

Idga red jag utan sporrar. Tycker man ska variera annars blir hästen skänkeldöd till slut och det blir jobbigt för dig när du ska rida utan sporrar! variera mycke toch ofta, längden på sporren osv. Självklart blir det jobbigare att rida men man får helt enkelt bita ihop och driva på mer. Det finns ju dem som missbruakr sporrar och använder dem som drivning det är FEL. Sporrar ska man bara använda när det behövs!

pusss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

OBS! Godkänner INTE anonyma kommentarer!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback