hoppträning

Igår var jag så trött när jag kom hem att jag inte orkade blogga. Har blivit jätteförskyld och har ont i huvet..inte bra alls i med att det är tävling på söndag så jag får väl ta och bli frisk innan dess.

Igår hoppade vi lite gymnastikhoppning kan man säga, vi hade en 3 kombination med 1 gsp mellan. Ganska svårt var det.
 Rille var verkligen skitfin på framridningen!! SUperlätt i handen i traven vilket han aldrig har varit han har alltid varit lite "tung" tagit ett lite tyngre stöd på bettet men han var verkligen superfin! Nu är det bara galoppen som måste stärkas. Hoppade utan martingal och märkte att jag inte behöver någon så det var riktigt bra! så nu slänger jag iväg martingalen ;) hoppade sen banan på 90 cm. det var ju ganska jobbigt för honom redan i början när vi red på volten och han fick gå i en kort galopp.
Calle var så himla lydig! Förra veckan ville jag växla ner till 3 delade men då tänkte Malin att det inte var så smart eftersom det var "tävling" på helgen. Men igår märkte vi ju hur lydig han har blivit så bettet har blivit för skarpt. Men han blir så stark på tävling att det känns bättre att ha en lite för skarpt än att jag rider med 3delat och inte har en chans mot honom när han drar iväg. hoppade banan på 1 m. men nästa vecka ska jag kolla på bett och se om det finns ett ganska milt för jag ska nämligne till  GBG horseshow!!! Har ni några tips?


blå är hinder, grön är upphöjda/bommar (såg nu att jag glömde rita hindret efter komb. men den är mellan hinder a och b)
Man kan hoppa banan på olika sätt. Ha alltig kort galopp! men energisk.
 Börja med att galoppera över bommen från vänstervarv, hinder, bom, hinder. Vända så fort som möjligt (till höger) och hoppa volten. rakt fram efter sista bommen in i 3 kombinationen. vidare till hindret på medelinjen och till sist sista hindret i volten. 

Nu ska jag till stallet och rida mina fina hästar! 
Det blir nog dressyr för Rille och ett lätt pass för Calle. 

Till Maili som kände en skomakare som kunde göra det. Skulle du kunna skicka nummret till min mail? 
[email protected]

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

OBS! Godkänner INTE anonyma kommentarer!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback