hoppträning

orkar inte skriva mycket. ska gå och lägga mig snart.
Rille var duktig idag men jag är i en fas där allting går bara skit för mig. Finns alltid en/flera sånna faser. Just nu är det så att jag är dålig på att ge eftergift och att jag kommer fel och jag vet inte vad...ingenting stämmer så jag blir lite ledsen för förut var det ju så mycket bättre. men det blir nog säkert bättre snart!

Med Calle var jag helt själv. Jag red ett tag och jag fick lite av en privatlektion. Vi började med att öka och minska galoppen. Calle har ingen respekt för skänkeln och tar den knappt. Så det var helt enkelt att använda sporrarna så han skulle reagera som jag ville och han blev ju arg 2 gånger och bockade så jag låg på halsen på honom. Men han får ju skylle sig själv, tar han inte skänkeln får han ta lite skit för det. Det är viktigt att han lyssnar. Sen när vi började hoppa. Calle verkar ha problem i kombinationer, eller så är det jag. Men han liksom segar sig igenom, han hoppar över första men sens å måste man sparka fram honom så han orkar komma över nästa hinder. När vi va på Runsten var det ju inte alls så. utan då var man ju tvungen att ta tillbaka honom för att få plats.
Men sen så fick Malin sitta upp. Då jävlar var det riktig ridning! Men jag tycker det var väldigt nyttig och bra för Calle och vakna till lite. Malin är ju väldigt hård men det tycker jag är bra. sen hoppade dem en bana på 90 cm, han blev väldigt trött när malin red honom. Hon tyckte iaf han var rolig att rida! :)

Fina Calle, jag tror han kommer bli ganska bra med lite mer finslipning. Red på 3 delat bett och det funkade riktigt bra! Så nu slipper jag köpa bett i GBG.
Jag ska iaf köpa stövlar, funderar på Tretorn men jag vet inte. vad tycker ni? sen ska jag nog köpa en kavaj kanske, funderar på en Kingsland. Några schabrak och fleecetäcken med hästarnas namn på.
Vi hörs på fredag kväll!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

OBS! Godkänner INTE anonyma kommentarer!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback