dagarna

Har blivit dålig på att uppdatera haha.
Igår så skrittade Sanne Rille i ca 1 timme på lång tygel. Jag red dressyr på Calle och han gick som en klocka! Så jäkla fin han va. Provade även öppna/slutna i alla gångarter. Han har helt klart lättast för öppna, han gjorde det även riktigt fint i galoppen. Jag red även LC:1 programmet då jag kanske ska tävla det på Farsta med båda hästarna. Har dock inte anmält mig än och igår var sista anmälningsdagen men det går ju alltid att efteranmäla sig!

Idag så red vi på åkern. Jag red Calle och Sanne red Rille ett litet tag. Hon vågade inte galoppera eftersom han var så pigg och tyckte det var kul och drog iväg lite med henne..Så jag red Calle först, mycket galopp och han blev svettig! Styrketräning är bra!! Sen så red jag Rille och gjorde samma sak. Jag märkte att han ville dra iväg lite men man får helt enkelt ta tillbaka honom bestämt när han försöker dra iväg och då skärpte han sig och var jätteduktig! Han tyckte det var väldigt jobbigt, jag red Calle hårdast och Rille ganska hårt men iaf lite lugnare. Släppte iväg båda nån gång och vilken fart dem fick! Dem tycker det är så kul att bara på sträcka på benen och galoppera fort som satan!
Dock det negativa med att rida på ängar är ju broddtramp...Rille fick inte ett enda sår medans Calle fick flera. Som tur är var dem inte djupa så det var skönt!

Kommentarer
Postat av: moa

hej, du åkte vel till lillhästenistav och provade sadel? va fick dej att åka till dem? var de bra? va hade de för olika sadlar?

Mycket bra blogg :)

2010-02-02 @ 07:48:10

Kommentera inlägget här:

OBS! Godkänner INTE anonyma kommentarer!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback