dagen

Idag var vi i Lillhästen i Stav och provade sadlar. Det blev en Pessoa Legazy tror jag det är, svart ofc! Denm är lite för vid men det är eftersom Calle ska gå upp i vikt och kunna muskla på sig så vi ska ha fårskinnspadd under än så länge. Jag var väldigt nervös när vi skulle lasta eftersom jag inte visste hur han var och enligt fd ögarna har han aldrig åkt trailer utan bara hästbuss men det var inga problem alls! Han gick rakt in och var hur cool som helst, så det var riktigt skönt! Sen när vi kom tillbaka fettade jag in allting jag äger som är av läder! Tog lite tid men fint blev allt!
Igår lärde jag mig att tömköra och jag fick låna en tömkörningsgjord av henne också så idag tömkörde jag Rille! Och det gick överförväntan kan jag säga! Han jobbade sååååå fint! I högergaloppen var han lite krånglig men annars var han superfin och jobbade på bra med hela kroppen!
Igår så red jag Rille han var fin och Sanne longerade Calle medans. Igår så var det praktik på gården och jag och Sanne fick rida ut på Malins hästar, Phoenix som jag bland annat har ramlat av! Och Unique. Jag red Phoenix och Sanne Unique. Som tur var Phoenix snäll och bockade inte. Dock så ramlade Sanne nästan av Unique HAHA. U blev rädd för något när vi höll på att vända så sanne hängde på halsen haha. Tur som fan att hon inte ramla av, vet inte vad jag hade gjort då..Imorrn ska jag upp tidigt till stallet och hjälpa mina medryttare att ta ut hästarna eftersom dem inte vet var dem ska gå osv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

OBS! Godkänner INTE anonyma kommentarer!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback