dagens ridpass

Idag har varit en underbar dag! Kom till stallet och stötte på Malin som berättade att man fick rida på åkern. Gissa om jag blev glad!!
Började att rida Calle. Han var pigg och glad och ville bara mysa hela tiden. Så himla mysig häst! Sen så gick jag ut och skulle hoppa men näääää, det går inte! Han är så jäkla hög att jag fick länga stigläderna typ 10 hål tills jag tillslut kom upp. Sen red jag till åker, skrittade inte fram så länge just för att det är ganska jobbigt för dem redan i början. Ingen har ju ridit där då det var snö ända upp till hästarnas knän! ca 40-50 cm snö. jobbigt! Men jobbade lite i skritt och sen travade jag fram ett tag. Han kändes fin och pigg var taggad, Han visste vad som skulle hända haha. Så jag fattade galopp och lätt honom rulla på ett tag. Tar kanske lite mindre än 10 minuter att rida runt hela åkern. Jag arbetade honom lite i galoppen och ja, han tyckte det var jobbigt att behöva sätta under sig när det redan var jobbigt med massa snö! Men han jobbade på bra. Sen så red jag i galopp ett varv, sen bytte jag varv. Han tyckte inte det var så jobbigt så bra kondis har han! jag red ju där malin hade ridit så det var inte så jättehög snö. men jag ville att det skulle vara jobbigt så jag genade igenom åkern och där ojojoj! vad jobbigt det blev. Där var det högre snö och han frustade och tyckte det var jättekul. Man rider ganska nära vägen så när det en gång kom en bil och Calle ville galoppera fortare så släppte jag honom och herregud vilken fart. Man började gråta av vinden och kylan! Men bilen vann såklart..men calle tyckte det var skitkul!
Rille jobbade och bra, han fick göra samma sak dock så orkade han inte galoppera lika mycket och definitivt inte sätta under sig. varken i galoppen och inte så mycket i traven heller. men som sagt, styrkan måste jobbas på. Han var dock piggare än Calle, han ville galoppera jättesnabbt hela tiden! Så han fick hare kul och galoppera hur snabbt han ville lite då och då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

OBS! Godkänner INTE anonyma kommentarer!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback