lördag & söndag

Igår så red jag Calle på ängen och körde ett riktigt styrkepass, han jobbade på bra och var ganska svettig sen haha. Sne så var några kompisar med i stallet och en kille skulle rida Rille..han har typ aldrig ridit i hela sitt liv och kunde inte ens rida lätt...Nu vet jag helt säkert att man måste vara rutinerad för att kuna rida Rille. Han ramlade nämligen av 2 gånger! Just för att Rille blev rädd och helt förvirrad när Göte skumpade runt i sadeln och då drog han iväg och slängde av honom. Sen så bestämde jag mig för att longera Rille med Göte på och se om det skulle bli bättre men återigen så blev han nervös, förvirrad osv när göte skumpade runt..så jag satt upp istället och red honom ett tag och lugnade ner honom. han var ganska fin när jag red!

Idag kom det ju 2 medryttare och skulle provrida. Dem var 27 år båda två. Väldigt nogranna och verkade pålitliga. Dem red ganska bra och ville ha hästarna! Så dem ska rida ut på hästarna, tisdagar och söndagar. Rille skötte sig och drog inte iväg vilket var skönt!
Så här är veckans schema:

Måndag - vila
tisdag - medryttarna, uteritt
onsdag - hoppträning
torsdag - dressyr i ridhuset. Bara Calle, R vilar.
fredag - ev. dressyrträning på båda.
lördag - styrketräning på ängen.
söndag - medryttarna, uteritt.

Kommentarer
Postat av: Lotta

så fort det går att åka med transporten så tänkte jag börja va med på era hoppträningar :P

2010-01-10 @ 22:42:02
URL: http://excellentcharm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

OBS! Godkänner INTE anonyma kommentarer!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback